Malvado Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Du mener som morpheus gjorde etter napster, og kazaa gjorde etter morpheus, og limewire etter kazaa. Oh wait, de programmene har bare blitt dårligere for hver utgave... Napster var rimelig smidig, men så gikk det bare nedover.. Påstanden din er relativt teit : I de siste årene har det skjedd en hel evolusjon når det gjelder tilgjengeligheten på musikk, både via kilder som iTunes, Spotify , og mange andre tjenester som for eksempel Nettradio. Utrolig nok har man fortsatt muligheten til å være Pirat eller lovlydig borger. Denne forandringen hadde trolig aldri skjedd om tjenester som for eksempel Napster ikke hadde måttet bøte med livet. Problemene med programmene som du nevner, er rett og slett at disse aldri var en ordentlig revolusjon eller utvikling av det som Napster var, enda verre var det nok at både sikkerheten og identiteten til hver enkelt fildeler aldri var særlig godt sikkret. De var rett og slett "pissware" laget for å tjene på suksessen til Napster. Får nesten anbefale deg at du tar deg en titt på filedling på wiki så du får litt mer overblikk over alle programmene som faktisk har kommet i kjølvannet av Napster og ikke kun de populære programmene som venner og bekjente sitter og leker "pirat" med. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det er disse programmene som har blitt størst i sine tider, og det er ikke tilfeldig, da både tilgjengelighet og funksjoner stort sett har utkonkurert alternativene. Det finnes dog en og annen platform som har vært bedre, men som aldri har tatt helt av og bare dødd av inaktivitet. Derfor gjør jeg den sammenligningen, og jeg syns det er en helt ok sammenligning da de på mange måter har plukket opp brukermassen etter hverandre. Selvfølgelig har vi fått utskudd som har vært mer tro mot napster, hvor morpheus og dens etterkommer har støttet alle former for filer. Slik som itunes og spotify vil jeg si lever på revolusjonen napster en gang startet. Men det er likevel ikke helt det samme. Ingen av dem tilbyr friheten napster hadde. Og her snakker jeg ikke bare om kostnad. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Like greit at Limewire forsvinner, jeg har fått nok tilsendt virus fra venner som har lastet ned alt mulig dritt derifra Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Limewire PRO ("gratis versionen" ) funker uten problemer her.Du gjør enkelt og greit bare dette. Last ned limewire pro her: http://www.mediafire.com/?wwtota1gmwj Deretter pakker en ut filene og åpner "instructions" dokumentet, der følger en enkelt og greit hva som står der, og vipps har du limewire pro med turbo connection. Regner med det fleste har pakkeprogram for å pakke ut filene en har lastet ned, visst ikke så kan en bruke dette: http://download.cnet...tag=mncolVeldig Viktig å kopiere den filen (ifølge instruksjonen) og erstatte den med den orginale filen som en finner i "lib mappen" under "limewire mappen" som du finner under "programfiler i c:"......hvordan en går frem står også som sagt forklart i "instructions" filen som følger med i nedlastingen. Jeg har nettopp installert limewire pro selv, og det fungerer utmerket. Finner alt av musikk osv......så det er tydelig at de er mange limewire brukere som ikke har fallt av lasset Endret 27. oktober 2010 av ola the icebox Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det er jo ulovlig da, men ikke sikkert det betyr så mye for Limewire lenger. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Limewire PRO ("gratis versionen" ) funker uten problemer her.Du gjør enkelt og greit bare dette. Last ned limewire pro her: http://www.mediafire.com/?wwtota1gmwj Deretter pakker en ut filene og åpner "instructions" dokumentet, der følger en enkelt og greit hva som står der, og vipps har du limewire pro med turbo connection. Regner med det fleste har pakkeprogram for å pakke ut filene en har lastet ned, visst ikke så kan en bruke dette: http://download.cnet...tag=mncolVeldig Viktig å kopiere den filen (ifølge instruksjonen) og erstatte den med den orginale filen som en finner i "lib mappen" under "limewire mappen" som du finner under "programfiler i c:"......hvordan en går frem står også som sagt forklart i "instructions" filen som følger med i nedlastingen. Jeg har nettopp installert limewire pro selv, og det fungerer utmerket. Finner alt av musikk osv......så det er tydelig at de er mange limewire brukere som ikke har fallt av lasset Eller gå til www.frostwire.com last ned, installer. Lenke til kommentar
Lactulose Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 "50 milliner brukere" Er dette over eller under fantasillioner i verdi? :S Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 "50 milliner brukere" Er dette over eller under fantasillioner i verdi? :S Du er den andre som kommenterer dette. Er det så vanskelig å skjønne hva artikkelforfatteren prøvde å få frem? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Brukermassen generelt vil ikke bruke limewire lenger da folk flest ikke har snøring hvordan de finner omveier. Takk og pris for dette da jeg er lei av å fortelle de samme fordømte folka at de heller kan slenge inn en liten tier for en sang via itunes eller abbonere gratis via spotify for å høre musikk lovlig. Om de virkelig vil fortsette å være pirater så er det bedre og smidigere alternativer der ute, for ikke å snakke om tryggere! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Bra at Limewire endelig døde, da kan kanskje en bedre tjeneste dukke opp av asken som en Phenix , kraftigere og mindre utsatt for plateselskapenes dødskramper. Jeg gir Platebransjen 10 år til før den går konkurs om de fortsatt holder på med dagens forretningsmodeller... Tja, Platebransjen® er ikke akkurat storbegeistret for ny teknologi, med mindre de har muligheten til å presse opp hele katalogen på nytt, jamfør overgangen fra vinyl til cd. På den andre side vil det nok alltid finnes mennesker som liker å ha en fysisk kopi av ting de eier, i alle fall til vi som vokste opp med kassetter og vinyl dør ut. Jeg er enig med deg i at Platebransjens® største utfordring ligger i mangelen på nytenkning, og ikke minst frykten for å revurdere nåværende forretningsmodell(er). PS: Fugl Føniks/Fønix på gnorsk. Phenix lager sportsklær og sånt SVJV. ;P [...] Samt en av de største kildene til virusinfeksjoner i de private hjem alle årene det har funnets. Skulle ikke forundre meg om det også var noe av hensikten å spre ondsinnet kode i slike nettverk. Bra det er borte, lurer på hvor mange kamerater som har lastet ned infisert materiale derifra.. Like greit at Limewire forsvinner, jeg har fått nok tilsendt virus fra venner som har lastet ned alt mulig dritt derifra Dessverre tror jeg ikke det er slik at frafallet av Limewire fører til generell "sunnere" fornuft hos folk flest. "<populær artist> - <helt usannsynlig coverversjon> - BEST VERSION EVAR!!1111.mp3.exe" vil nok fortsatt bli lastet ned og kjørt av svært mange. Jeg har drillet min yngste søster i hvordan man unngår sånt, men jeg finner garantert Limewire-grums på hennes bærbare når den leveres inn for overhaling. Gnutella eller Direct Connect (det kan diskuteres om DC hører hjemme i samme kategori som sentral/distribuert-server P2P, det vil si Napster, Limewire etc) blir vel da den eldste P2P-tjenesten/nettverket med operativ status. Personlig savner jeg Audiogalaxy og DC før massearrestasjonene mer enn Napster og de andre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Folk vil nok klare å karre til seg virus i stor grad uansett, men jeg er glad denne virus motorveien er lagt ned. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Mange havner nok på eDonkey/eMule-kjøret, tipper jeg. Happy happy, joy joy. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Folk vil nok klare å karre til seg virus i stor grad uansett, men jeg er glad denne virus motorveien er lagt ned. Tja, darwinawards ftw Lenke til kommentar
norgi Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 endelig er lei av å fikse data til noobs(folk uten noes som helst datakunnskap eller hjern ihelletatt(sånn oppføre de seg ihvertfall)). Og flest parten slitt med Limewire i forbinnelse med virus. Så for meg er det bare greit. og sikkert ikke den einaste datanerden her som er lei av denne limsniffinga. Lenke til kommentar
Bestviteren Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 hvordan er Itunes så bra ? alt de har er mulighet for å laste ned musikk(og annet) med DRM Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Tja, Platebransjen® er ikke akkurat storbegeistret for ny teknologi, med mindre de har muligheten til å presse opp hele katalogen på nytt, jamfør overgangen fra vinyl til cd. På den andre side vil det nok alltid finnes mennesker som liker å ha en fysisk kopi av ting de eier, i alle fall til vi som vokste opp med kassetter og vinyl dør ut. Jeg er enig med deg i at Platebransjens® største utfordring ligger i mangelen på nytenkning, og ikke minst frykten for å revurdere nåværende forretningsmodell(er). PS: Fugl Føniks/Fønix på gnorsk. Phenix lager sportsklær og sånt SVJV. ;P [/Quote] Mente nok Phoenix som er det riktige navnet på engelsk, topplokket har ikke helt fungert optimalt i de siste ukene noe som gjør at jeg ikke lenger er så ofte her inne og kommenterer. Når det gjelder Platebransjen så er nok problemet at de kun greier å tenke på inntekter og ikke helt forstår enda potensialet i å ha millioner av kunder som betaler et månedlig beløp for ubegrenset tilgang til musikken selskapet har produsert over alle årene. En dag antar jeg de våkner for fult, men da er det kanskje for sent og "artistene" har selv organisert seg selv og slipper unna kloa til de store selskapene... Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Finnes da flere nettsider som gjør jobben bedre.. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 hvordan er Itunes så bra ? alt de har er mulighet for å laste ned musikk(og annet) med DRM Lite drm å finne på musikken fra itunes for tiden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Nå må disse apple haterne ha forvillet seg kraftig vel? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 "Den populære fildelingstjenesten..." Haha? Ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå