GNUfan Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Stopp den andre proftpd-en din først pkill proftpd som root Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Stopp den andre proftpd-en din først pkill proftpd som root etter å ha skrevet "pkill proftpd" (som gikk fint), skriver jeg "proftpd -n -d9 > proftpd.log 2>&1". da skjer det ingen ting i de hele tatt. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Stopp den andre proftpd-en din først pkill proftpd som root etter å ha skrevet "pkill proftpd" (som gikk fint), skriver jeg "proftpd -n -d9 > proftpd.log 2>&1". da skjer det ingen ting i de hele tatt. når jeg da prøver på nytt å skrive "nano proftpd.log", kommer følgende: localhost.localdomain - localhost.localdomain - Config for AlexFTPSERVER: localhost.localdomain - DefaultServer localhost.localdomain - PassivePorts localhost.localdomain - Umask localhost.localdomain - UserID localhost.localdomain - UserName localhost.localdomain - GroupID localhost.localdomain - GroupName localhost.localdomain - RequireValidShell localhost.localdomain - DefaultRoot localhost.localdomain - DisplayLogin localhost.localdomain - DisplayFirstChdir localhost.localdomain - AllowOverwrite localhost.localdomain - LoginPasswordPrompt localhost.localdomain - AllowRetrieveRestart localhost.localdomain - MaxClients localhost.localdomain - SETUP PRIVS at main.c:2662 localhost.localdomain - ROOT PRIVS at main.c:2022 localhost.localdomain - RELINQUISH PRIVS at main.c:2028 localhost.localdomain - ROOT PRIVS at main.c:2283 localhost.localdomain - RELINQUISH PRIVS at main.c:2286 localhost.localdomain - ROOT PRIVS at inet.c:508 localhost.localdomain - RELINQUISH PRIVS at inet.c:564 localhost.localdomain - ProFTPD 1.2.5 (built Mon Jul 1 21:30:25 EDT 2002) standalone mode STARTUP localhost.localdomain - ROOT PRIVS at main.c:2108 localhost.localdomain - RELINQUISH PRIVS at main.c:2117 localhost.localdomain - ProFTPD terminating (signal 2) localhost.localdomain - ROOT PRIVS at main.c:1896 localhost.localdomain - RELINQUISH PRIVS at main.c:1921 localhost.localdomain - ProFTPD 1.2.5 standalone mode SHUTDOWN Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Du kjørte den andre kommandoen som root? BTW så har proftpd 1.2.8 kommet ut, du kjører 1.2.5 Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Du kjørte den andre kommandoen som root?BTW så har proftpd 1.2.8 kommet ut, du kjører 1.2.5 du mener at jeg skriver kommandoen "proftpd -n -d9 > proftpd.log 2>&1" mens jeg er logget på som root? i så fall: ja. jeg er logget på som root. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Du kan prøve å sette User nobody Group nobody om til User root Group root NB! Dette kan være en sikkerhetsrisiko, serlig når du kjører ikke-helt-nyeste-versjon. Men, proftpd er kjent for å være sikker. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Du kan prøve å sette User nobody Group nobody om til User root Group root NB! Dette kan være en sikkerhetsrisiko, serlig når du kjører ikke-helt-nyeste-versjon. Men, proftpd er kjent for å være sikker. nå har jeg gjort dette. men jeg kan fortsatt ikke logge meg på som "root" eller en annen bruker. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 jeg kan bare logge meg på som "root", og ikke som brukeren jeg lagde. da er det snakk om å logge seg på gjennom programmet PuTTY. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 nå fikk jeg til å logge meg på med en annen bruker! jeg måtte lage brukeren i Admin seksjonen i ClarkConnect som jeg styrer gjennom IE. og filene som skulle vises når brukeren logget seg på må ligge i home/brukernavn/ Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Bra! :smile: Da har du en enkel fungerende FTP server. Senere kan du jo utforske mer avanserte funksjoner i ProFTPD! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 har fått noen til å teste FTP serveren, men de fikk ikke tilgang. kan noen av dere gå inn på ftp://213.184.216.249 og se om dere får opp logg inn boksen? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Får pinget IP adressen din, men ftp fungerer ikke. Har du videresendt port 21 til den interne IP adresse til serveren? Du har ADSL fra Mimer.no/adsl.no ser jeg.. Da har du vel ett Zyxel Prestige 650R modem? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Får pinget IP adressen din, men ftp fungerer ikke.Har du videresendt port 21 til den interne IP adresse til serveren? Du har ADSL fra Mimer.no/adsl.no ser jeg.. Da har du vel ett Zyxel Prestige 650R modem? riktig. jeg har adsl fra mimer og et Prestige 650R modem. jeg har videresent port 21 og 80 til den interne IP adressen, ja. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Port 21 er også åpnet i ClarkConnect? Web Config | Admin Pages | Security | Firewall Incoming Du får jo koblet deg opp på interne IP adresser, så dette er kanskje problemet ditt! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Port 21 er også åpnet i ClarkConnect?Web Config | Admin Pages | Security | Firewall Incoming Du får jo koblet deg opp på interne IP adresser, så dette er kanskje problemet ditt! jeg finner ikke det du peker til. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Mulig at det har forandret seg siden versjon 1.0 som jeg kjører. Men det skal se noenlunde ut som dette: http://www.clarkconnect.org/docs/1.3/firew...alloverview.htm NB! Ikke WebMin, men web-based administration; https://192.x.x.x:81/ Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Mulig at det har forandret seg siden versjon 1.0 som jeg kjører.Men det skal se noenlunde ut som dette:http://www.clarkconnect.org/docs/1.3/firewalloverview.htm dette er vel beregnet på hvordan man gjør det når man bruker den som firewall. fordi jeg finner ikke noe som har med security eller firewall og gjøre. jeg bruker ikke den som firewall. jeg bruker min som standalone server. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 jeg bruker min som standalone server. Og det forteller du først nå! Da kan du glemme de 3 siste postene mine. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 jeg bruker min som standalone server. Og det forteller du først nå! Da kan du glemme de 3 siste postene mine. trodde du viste det jeg. syns jeg kan huske at jeg har sagt det før. men jaja. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 men hva gjør jeg for at maskiner kan få tak i CC serveren fra nettet og ikke bare i det lokale nettverket? ja, jeg har forwardet port 21 til den lokale ipen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå