Gå til innhold

Oppgraderinger. Trenger tips. Eyefinity oppsett, ssd disker, skjermkort, evt andre ting.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått en klekkelig sum tilbake på skatten, og vurderer å gjøre endel oppgraderinger på eksisterende PC, men har ikke fulgt så veldig mye med på utviklingen i det siste. :)

Har lyst på å investere i et Eyefinity oppsett først.

Ser også at det er lansert en ny 6xxx serie med kort.

Her lurer jeg på om jeg bør vente på 6970 og kjøpe 2 av disse for crossfire oppsett.

Har fra før et hd4870x2 stående i maskinen.

Tips for skjermkort?

Videre så lurer jeg på om det er noen skjermer som anbefales før andre til denne type bruk?

Har pt en Samsung 22" skjerm. Er forholdsvis litt brede rammer på skjermen, så tenker nok at den må skiftes ut.

Tips for skjermer?

Hovedkortet jeg har idag, er av typen Asus Rampage Extreme, slik at jeg tror ikke det er behov for utskiftning der.

Strømforskyningen er på 1000W. Slik at den bør holde for videre bruk.

Hardisker.

Følte jeg ble veldig inspirert av samsungs reklamefilm på SSD disker, så lurer på om jeg skal investere i et par ssd disker. Har fra før en lagringskapasitet på ca 1TB, som holder i massevis i forhold til mitt behov.

Kunne dog ønsket at ting gikk litt kjappere. :)

Kanskje 2stk 256SSD disker av en eller annen sort?

Reklamen til samsung for de som ikke har sett den:

Tips for Hardisker?

På minnesiden har jeg pt 4GB ddr3 Sdram om jeg ikke husker feil. De har en hastighet på 1000mHz tror jeg. Hovedkortet støtter visstnok opptil 1333mHz.

Bør jeg kjøre på med 4GB til, eller er det tilstrekkelig med 4GB?

Prosessor, kabinett, tastatur, mus, og annet, føler jeg ikke noe stort behov for oppgradering rundt.

Har en eller annen quadcore prosessor som jeg tror er dugelig fremdeles. (2.6gHz? Husker ikke helt sikkert da jeg ikke sitter foran egen pc PT)

Andre gode tips til herligheter å brenne bort pengene på tas imot med stor takk. :)

Endret av Valldemar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...