Gå til innhold

Vi nedjusterer Iphone 4


Anbefalte innlegg

Du kan jo fint ringe med iPhone4? Skal vi først slenge påstander som apple fanboy til alle som ikke misliker iPhone4 så kan vi vell kalle folk som deg "anti-fanboy" eller noe i den duren?

 

For makan til vrøvl som at du ikke kan ringe med iPhone4 er bare helt patetisk, kjenner ganske så mange som har iPhone4 og ingen av oss sliter med å ringe, ja du mister litt dekning om du bevisst holder telefonen feil I ETT FAST GREP, men du mister ikke hele dekningen, og det gir ingen merkbar innvirkning på verken netthastighet eller samtalekvalitet.

 

Mulig dette har å gjøre med at mobildekningen i Norge er flere lysår foran den i blant annet USA, men hele denne antennagate problematikken er så godt som ikke eksisterende i Norge hvert fall.

 

 

Så disse påstandene dine om at iPhone4 ikke kan brukes til ringe kan du stappe en viss plass hvor sola ikke skinner (så ofte hvert fall) harhar.gif

 

 

Eit fast grep og eit fast grep, holder telefonen vanlig, slik som man holder alle andre telefoner, og da faller antennte signalet ut på iPhone 4, så enkelt der det. Det er vel ikkje noke anna og snakke om egentlig, enn at terningen skulle vore enda lavere for noke så basic som å ringe med ein telefon. Skjønner ikkje heilt kvifor eple folka hisser seg slik opp. Apple har gjort ein design feil med antenna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min telefon dagen etter lansering og har heller aldri hatt så kraftig dekningstap. Ellers er det jo direkte sprøtt å lese amobil.no sin opprinnelige vurdering av dette og sammenligne med dagens vurderinger.

 

Den må nesten gjengis her for å forsterke hvordan dette sirkuset fremstår:

Dekningstrøbbel?

....

Vi klarer å fremprovosere lavere dekning, men vi får ikke telefonen til å bryte helt. På vårt testeksemplar må vi dekke store deler av høyre side, og et ganske spesifikt punkt oppe til venstre på telefonen. Samtidig må vi trykke forholdsvis hardt før vi merker noe stort utslag.

 

....

Med mikro-SIM fra Telenor i Iphone 4 ble mottaket vesentlig bedre langs hele ruten, foruten ved tunnelen mellom Carl Berners Plass og Hasle. Der viste Iphone 4 kun to strek og Edge-dekning, og det samme gjorde Iphone 3GS med Netcom-kort i.

 

Ved å holde stramt rundt telefonen klarer vi enkelte av stedene på ruten å få 3G-dekningen til å falle ut. Mesteparten av ruten klarte vi det ikke. Hver gang dekningen falt ut gikk telefonen dessuten lynraskt over til Edge-dekning med fire streker.

 

Iphone 3GS har ofte en svært lang pause ved bytting av nett på denne måten, slik at når 3G faller ut må man vente lang tid før siden fortsetter å laste inn med Edge. Dette skjedde altså ikke ved bruk av Iphone 4, selv om den også av og til byttet.

....

Det føles ikke naturlig å holde hele telefonen i jerngrep under bruk. Upraktisk var det også å holde så store deler av telefonen klemt mellom hendene som vi måtte for å oppleve signaltap.

 

Vi har ikke opplevd å bli brutt under samtaler på grunn av fenomenet, og vi konkluderer dermed med at dette ikke er noe stort praktisk hinder i det daglige. Det er også kjent at man kan fremprovosere dekningstap på forgjengeren. Også her dreier det seg om å holde telefonen på en noe upraktisk måte.

 

Tåler aluminiumsfolie

For å sjekke om dekningen skiller seg mye fra andre telefoner pakket vi telefonen inn i flere lag aluminiumsfolie. For å være sikker på at vi gikk skikkelig til verks brukte vi tykk grillfolie fra Ica.

 

Et lag hindret hverken Iphone eller andre telefoner i å motta samtaler, men idét vi rullet telefonen inn i ytterligere et lag aluminium mistet vi kontakten med telefonen.

 

Samsung Galaxy S som vi for anledningen benyttet til sammenlikning, oppførte seg relativt likt. Ved et lag folie mottok den samtaler som bare det, mens med to lag ble det straks vanskeligere. Vi fikk gjennom et par samtaler, men de fleste gangene kom vi direkte til mobilsvar.

 

Dekningen ser altså ikke ut til å skille seg nevneverdig fra andre telefoner.

 

Særlig sterkere kontrast enn dette kan man neppe få fra samme publikasjon. Som leser klarer man da ikke å ta amobil.no særlig seriøst.

Kom heller ikke å si at disse vurderingene er gjort utfra "lovnader om oppdateringer som fikser ditt og datt".

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes der er morsomt, at folk kan kritisere applebrukere for å være blinde fanboys, når 98% av argumentasjonen til motstanderne baserer seg på youtube videoer og random google artikkler fra inngrodde Androidfans.

 

Kan jo bare ta "rvenes" eksempel her oppe det det konkluderes hardt med at signalet blacker bare man holder vanlig rundt den.

 

Samtidig har på aMobil og AnandTech tilbakevist dette på begge sine testtelefoner.

 

 

Jeg bare spør, har dere noen gang brukt en iPhone 4?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo fint ringe med iPhone4? Skal vi først slenge påstander som apple fanboy til alle som ikke misliker iPhone4 så kan vi vell kalle folk som deg "anti-fanboy" eller noe i den duren?

 

For makan til vrøvl som at du ikke kan ringe med iPhone4 er bare helt patetisk, kjenner ganske så mange som har iPhone4 og ingen av oss sliter med å ringe, ja du mister litt dekning om du bevisst holder telefonen feil I ETT FAST GREP, men du mister ikke hele dekningen, og det gir ingen merkbar innvirkning på verken netthastighet eller samtalekvalitet.

 

Mulig dette har å gjøre med at mobildekningen i Norge er flere lysår foran den i blant annet USA, men hele denne antennagate problematikken er så godt som ikke eksisterende i Norge hvert fall.

 

 

Så disse påstandene dine om at iPhone4 ikke kan brukes til ringe kan du stappe en viss plass hvor sola ikke skinner (så ofte hvert fall) harhar.gif

 

 

Eit fast grep og eit fast grep, holder telefonen vanlig, slik som man holder alle andre telefoner, og da faller antennte signalet ut på iPhone 4, så enkelt der det. Det er vel ikkje noke anna og snakke om egentlig, enn at terningen skulle vore enda lavere for noke så basic som å ringe med ein telefon. Skjønner ikkje heilt kvifor eple folka hisser seg slik opp. Apple har gjort ein design feil med antenna.

 

Herregud skal du komme å fortelle meg hva jeg opplever med MIN telefon her i NORGE?

Du drar frem eldre YouTube videoer fra USA? Når Amobil sin opprinnelige test, Anandtech (USA faktisk) sin test og mine erfaringer tilsier noe annet enn at du bare tar fingeren på feil sted, så mister du all dekning på telefonen?

 

Dette er og blir ren løgn, vi er tre kolleger på jobb og INGEN av oss klarer engang å FREMPROVOSERE tapte anrop ved å holde et jerngrep rundt telefonen og bevisst holde over de tre skjøte punktene.

Så fortell meg, er det du med dine YouTube videoer og løse fordommer eller vi som faktisk har iPhone4, kjøpt direkte fra Telenor og som har brukt den aktiv siden lanseringen i Norge som har rett?

 

 

 

Tenk å komme og fortelle andre hva som er rett og galt, når jeg kan sitte her å lese kommentaren din, ta opp min egen iPhone4 og ikke klare å gjenskape noe av det du sier.

Som sagt så mister jeg kanskje en bar når jeg holder den i fast grep, noe som ikke har noen praktisk betydning for noe som helst, holder jeg den i et jerngrep og over alle tre skjøtene på engang så kan jeg klare å fremprovosere at jeg mister to streker på dekningen og dette kan i verste fall få meg over fra 3G til Edge om jeg er i glisne strøk men ikke noe verre enn det.. Mister ikke dekningen og samtaler detter ikke ut, uansett hvor mye jeg forsøker å fremprovosere det.

 

Hvem er det som holder telefonene sine i et jerngrep og med den andre hånda over den siste skjøten til vanlig uansett? Ingen?

Så reelt sett så mister jeg toppen en bar, som har hatt absolutt null betydning i praksis her i Norge.

 

 

Tror du virkelig så mange hadde kjøpt iPhone4 her i landet, tror du virkelig jeg hadde giddi å gått rundt med en telefon som mistet dekningen, nett og samtaler bare jeg holdt rundt telefonen? nupe2.gif

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Synes der er morsomt, at folk kan kritisere applebrukere for å være blinde fanboys, når 98% av argumentasjonen til motstanderne baserer seg på youtube videoer og random google artikkler fra inngrodde Androidfans.

 

Kan jo bare ta "rvenes" eksempel her oppe det det konkluderes hardt med at signalet blacker bare man holder vanlig rundt den.

 

Samtidig har på aMobil og AnandTech tilbakevist dette på begge sine testtelefoner.

 

 

Jeg bare spør, har dere noen gang brukt en iPhone 4?

 

Har brukt ja, men da kasta den meg av nettet, eller var det eg som kasta den av nettet pga eg holdt den vanlig.

Er litt merklig at Apple sjefen plutslig holder telefonen annaleisen etter at problemet kom opp.

 

Der eg testa mobilen er det meget god edge dekning, ingen 3g dekning, men har fri sikt til telemasta.

 

Men det er jo bra att 2 av mobilene apple har solgt ikkje har problemet.

Lenke til kommentar

Du kan jo fint ringe med iPhone4? Skal vi først slenge påstander som apple fanboy til alle som ikke misliker iPhone4 så kan vi vell kalle folk som deg "anti-fanboy" eller noe i den duren?

 

For makan til vrøvl som at du ikke kan ringe med iPhone4 er bare helt patetisk, kjenner ganske så mange som har iPhone4 og ingen av oss sliter med å ringe, ja du mister litt dekning om du bevisst holder telefonen feil I ETT FAST GREP, men du mister ikke hele dekningen, og det gir ingen merkbar innvirkning på verken netthastighet eller samtalekvalitet.

 

Mulig dette har å gjøre med at mobildekningen i Norge er flere lysår foran den i blant annet USA, men hele denne antennagate problematikken er så godt som ikke eksisterende i Norge hvert fall.

 

 

Så disse påstandene dine om at iPhone4 ikke kan brukes til ringe kan du stappe en viss plass hvor sola ikke skinner (så ofte hvert fall) harhar.gif

 

 

Eit fast grep og eit fast grep, holder telefonen vanlig, slik som man holder alle andre telefoner, og da faller antennte signalet ut på iPhone 4, så enkelt der det. Det er vel ikkje noke anna og snakke om egentlig, enn at terningen skulle vore enda lavere for noke så basic som å ringe med ein telefon. Skjønner ikkje heilt kvifor eple folka hisser seg slik opp. Apple har gjort ein design feil med antenna.

 

Herregud skal du komme å fortelle meg hva jeg opplever med MIN telefon her i NORGE?

Du drar frem eldre YouTube videoer fra USA? Når Amobil sin opprinnelige test, Anandtech (USA faktisk) sin test og mine erfaringer tilsier noe annet enn at du bare tar fingeren på feil sted, så mister du all dekning på telefonen?

 

Dette er og blir ren løgn, vi er tre kolleger på jobb og INGEN av oss klarer engang å FREMPROVOSERE tapte anrop ved å holde et jerngrep rundt telefonen og bevisst holde over de tre skjøte punktene.

Så fortell meg, er det du med dine YouTube videoer og løse fordommer eller vi som faktisk har iPhone4, kjøpt direkte fra Telenor og som har brukt den aktiv siden lanseringen i Norge som har rett?

 

 

 

Tenk å komme og fortelle andre hva som er rett og galt, når jeg kan sitte her å lese kommentaren din, ta opp min egen iPhone4 og ikke klare å gjenskape noe av det du sier.

Som sagt så mister jeg kanskje en bar når jeg holder den i fast grep, noe som ikke har noen praktisk betydning for noe som helst, holder jeg den i et jerngrep og over alle tre skjøtene på engang så kan jeg klare å fremprovosere at jeg mister to streker på dekningen og dette kan i verste fall få meg over fra 3G til Edge om jeg er i glisne strøk men ikke noe verre enn det.. Mister ikke dekningen og samtaler detter ikke ut, uansett hvor mye jeg forsøker å fremprovosere det.

 

Hvem er det som holder telefonene sine i et jerngrep og med den andre hånda over den siste skjøten til vanlig uansett? Ingen?

Så reelt sett så mister jeg toppen en bar, som har hatt absolutt null betydning i praksis her i Norge.

 

 

Tror du virkelig så mange hadde kjøpt iPhone4 her i landet, tror du virkelig jeg hadde giddi å gått rundt med en telefon som mistet dekningen, nett og samtaler bare jeg holdt rundt telefonen? nupe2.gif

 

Da har du ikkje prøvd hardt nok.

Og det er ikkje snakk om jerngrep, skal du fortelle meg kordan eg holdt telefonen liksom?

Det var faktisk første gang eg såg på iPhone 4 da eg merka det.

Tenkte ikkje over problemet før den viste meg 0 dekning.

Lenke til kommentar

 

Da har du ikkje prøvd hardt nok.

Og det er ikkje snakk om jerngrep, skal du fortelle meg kordan eg holdt telefonen liksom?

Det var faktisk første gang eg såg på iPhone 4 da eg merka det.

Tenkte ikkje over problemet før den viste meg 0 dekning.

 

Her har du vel noe av cluet.

Hvor "hardt" skal man prøve for å fremprovosere noe som likevel ikke får noe å si for det telefonen skal brukes til?

Tviler på at det er så stor forskjell på telefonene i Norge, og JA jeg tror de fleste klarer med bestemte holdegrep og fingre her og der å få dekningsindikatoren til å falle litt. Men om man skulle klare dette umulige grepet så får det altså ikke følger for bruken.

 

Hva diskutere vi egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg har iphone4 selv. Og jeg har opplevd dette utallige ganger, så å si hver dag! Enten setter jeg min samtale på vent, eller så slår Facetime seg på, eller så kommer høytaleren på. Jeg trodde det var meg som holdt telefonen skeivt så sensoren ikke ble dekket til.

Så takk! håper det kommer en oppdatering snarest!

Lenke til kommentar

Jeg har iphone4 selv. Og jeg har opplevd dette utallige ganger, så å si hver dag! Enten setter jeg min samtale på vent, eller så slår Facetime seg på, eller så kommer høytaleren på. Jeg trodde det var meg som holdt telefonen skeivt så sensoren ikke ble dekket til.

Så takk! håper det kommer en oppdatering snarest!

 

Skjerp deg da. Dette må du bare akspetere. Ta å les litt i tråden så får du se hvor mange som er fornøyd med dette mesterverket av en telefon! Dette er ikke et problem (står mange plasser i tråden allerede og bekreftes av utallige eplefolk gang etter gang), men drømmer og fantasier fra folk som bare vil rakke ned på Apple og deres revolusjonerende telefon iPhone 4. Sett på høyttaler så unngår du problemet. Det er ingen vits å ha en såpass fin telefon inntil øret slik at glasset får fettflekker og lignende.

Lenke til kommentar

Jeg har iphone4 selv. Og jeg har opplevd dette utallige ganger, så å si hver dag! Enten setter jeg min samtale på vent, eller så slår Facetime seg på, eller så kommer høytaleren på. Jeg trodde det var meg som holdt telefonen skeivt så sensoren ikke ble dekket til.

Så takk! håper det kommer en oppdatering snarest!

 

Skjerp deg da. Dette må du bare akspetere. Ta å les litt i tråden så får du se hvor mange som er fornøyd med dette mesterverket av en telefon! Dette er ikke et problem (står mange plasser i tråden allerede og bekreftes av utallige eplefolk gang etter gang), men drømmer og fantasier fra folk som bare vil rakke ned på Apple og deres revolusjonerende telefon iPhone 4. Sett på høyttaler så unngår du problemet. Det er ingen vits å ha en såpass fin telefon inntil øret slik at glasset får fettflekker og lignende.

 

Jeg velger å tro at du tuller.

Lenke til kommentar

Jeg har iphone4 selv. Og jeg har opplevd dette utallige ganger, så å si hver dag! Enten setter jeg min samtale på vent, eller så slår Facetime seg på, eller så kommer høytaleren på. Jeg trodde det var meg som holdt telefonen skeivt så sensoren ikke ble dekket til.

Så takk! håper det kommer en oppdatering snarest!

 

Skjerp deg da. Dette må du bare akspetere. Ta å les litt i tråden så får du se hvor mange som er fornøyd med dette mesterverket av en telefon! Dette er ikke et problem (står mange plasser i tråden allerede og bekreftes av utallige eplefolk gang etter gang), men drømmer og fantasier fra folk som bare vil rakke ned på Apple og deres revolusjonerende telefon iPhone 4. Sett på høyttaler så unngår du problemet. Det er ingen vits å ha en såpass fin telefon inntil øret slik at glasset får fettflekker og lignende.

 

Jeg velger å tro at du tuller.

 

Jada. Alle som har disse oppdikta liksom-problemene kan bare bytte i en ny telefon uten problemer ifølge en bruker her i tråden så jeg forstår ikke hva folk venter på.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...