Ninjahamster Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Ja, BEVIS og LINKER. Det er blant annet alt for lite bevis og linker her i tråden for at LED-blitz er en revolusjon eller at iPhone 4 faktisk er laget av 100% glass. Jeg er ikke interessert i å gå tilbake i tråden for å lese. Det klarer ikke mine små, grønne epleøyne. Jeg vil ha svaret på alt jeg lurer på i posten nedenfor denne takk. Med bevis; gjerne film, bilder, tekst og en plass jeg kan sende adressen min slik at jeg også får det på papir i posten stemplet og underskrevet. Endret 31. oktober 2010 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hvorfor er det blitt sånn mote å hate Apple? Er det kult å skille seg ut, folkens? Er det kult å være den lille tøffingen som hater det andre liker? Dette har jeg egentelig lurt på en stund, for det er alltid de samme argumentene som går igjen. Sammenlingenende linjer kan dras mot zombier, eller "Kun død fisk følger strømmen". Men men. Go indivdualism! Det er langt fra "alle" som liker Apple. Derimot fins det en liten menighet som hyper nesten hvert eneste produkt som om det skulle være Jesu tilbakekomst, som regel på dels løgnaktig grunnlag. En del folk blir litt lei av sånt. Andre misliker at det fins en stor og støyende gruppe som heier på et annet produkt enn de heier på selv, men sånne har du da en bråte av blant Windows- og Android-hatende Apple-fanboys også. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Takk. Det var trang om førsteplassen! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Denne tråden kan liksågodt stenges og burde kanskje vært det for lengst. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Har selv iPhone 4. Og to av mine kompiser har en iPhone 4. Jeg har selv opplevd at en samtale ble brutt fordi kinnet mitt kom borti skjermen. Nå holder jeg telefonen på en spesiell måte (uten å bevege på den) for å unngå dette problemet. Antennagate er også et problem, men det er ikke ofte dette gir utslag på samtaler som brytes. Glasset bakpå iPhonen kan ikke sies å være veldig sterkt. Et fall fra 30-40 cm på betong er garantert å få telefonen din sin bakside ødelagt. Er helt enig med terningkastet. 4 er den riktige karakteren i dagens marked, men det gjør ikke at jeg ikke liker telefonen min. Det er den beste telefonen jeg har hatt (og den dyreste). Men at den har problemer med dekning og brutte samtaler er et problem for enheter som primært (ihvertfall for meg) brukes til å kommunisere med. Endret 1. november 2010 av iMono Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Glasset bakpå iPhonen kan ikke sies å være veldig sterkt. Et fall fra 30-40 cm på betong er garantert å få telefonen din sin bakside ødelagt.Helt enig og aldri hørt noen påstå at glasset på baksiden skal være sterkt Her har jeg klart å få en fin liten solripe med forsiktig bruk. Endret 1. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Må si meg helt enig i at om dette er et problem som FLERTALLET faktisk har, så burde det få konsekvenser. Hvorvidt det å gå tilbake og redusere karakteren på en tidligere anmeldelse er veien å gå er og blir en helt annen sak, om Amobil.no ønsker å belage seg ut på det farvannet det er å nå måtte gå tilbake og revurdere en haug med tidligere anmeldelser på samme måte som med iPhone4 så får det være deres sak, men jeg forventer hvertfall samme behandling for alle mobiltelefoner om det så er fra Apple, Nokia, Sony Ericsson, HTC eller gudene vet hvem. Det er jo endel telefoner jeg mener burde bli revurdert, blant annet Sony Ericsson Xperia 10 som det har tatt evigheter å få rullet ut Android 2.x, hele Android plattformen i seg selv burde få et stort minus for den vannvittig fragmenteringen operativsystemet lider av, eneste grunnen til at jeg ikke bruker Android (for jeg liker operativsystemet svært godt, og elsker hvordan det integrert med diverse Google tjenester) er problemet med at operativsystemet skal pushes til så utrolig mange enheter uten noen plan for hvordan oppdateringer av operativsystemet skal bli gjort på en skånsom måte, hvordan det per dags dato er helt bingo om din Android telefon faktisk vil få Android vX.X er og blir for dårlig, hvordan brukere som kjøpte Android 1.6 gjerne måtte vente måneder før de fikk se noe til Android 2.0 og innen de fikk se det så har både Android 2.1 og 2.2 kommet er rett og slett ikke god nok gjennomført. Kan si hva du vil om låste plattformer osv, men herregud hvor mye mer brukervennlig og oversiktlig programvare forandringer blir i lengden. For ikke å snakke om at hovedgrunnen til at spillene som ligger ute på Android market har generelt dårlig kvalitet og ser visuelt dårligere ut enn tilsvarende spill og applikasjoner til blant annet iOS ene og alene skyldes denne fragmenteringen, da utviklere må ta høyde for at det faktisk sitter folk på svakere enheter og med "utdatdert" programvare, men iOS trenger de ikke å ta høyde for dette, hvert fall ikke i samme grad noe som gjør at den generelle kvaliteten spesielt på applikasjoner som spill blir langt bedre og hvis det er noe jeg verdsetter på min mobiltelefon så er det et vannvittig stort pluss med iOS kontra Android. Jeg er i en litt morsom situasjon, for jeg liker Android som operativsystem bedre enn iOS, MEN jeg liker pakken rundt iOS bedre enn jeg liker Android, samtidig som jeg liker kvaliteten (ja du leste riktig) på iPhone4 generelt bedre enn kvaliteten på tilsvarende Android telefoner som HTC Desire, HTC Desire HD, Nexus One med flere.. Hvis applikasjonene jeg benytter meg av aktivt hver dag ikke finnes til Android, eller tilsvarende applikasjoner til Android er vesentlig dårligere hvorfor skal jeg ikke holde meg til iOS? TV2 Sport / TV2 Sumo er et godt eksempel her, dette er noe jeg bruker aktiv og det finnes ingen god løsning for dette på Android. iPhone4 har også veldig god maskinvare, operativsystemet føles veldig snappy (mer snappy enn hva Android på Nexus One noen gang føltes for mitt vedkommende) og nettsurfingen fungerer da minst like bra som på Android, også topper vi dette med at jeg har endel applikasjoner og ikke minst spill som rett og slett fungerer bedre på iOS, ja faktisk så finnes ikke endel av de forskjellige applikasjonene til Android overhode. Så hvorfor skal jeg velge noe annet? Forstår at de opplever store problemer med antennagate og dette skjerm problemet kan være skuffet og frustrerte, men heldigvis for meg har jeg ingen av disse problemene og kan leve strålende fornøyd med min iPhone4 og ønske at Android blir bedre så jeg kanskje kan vurdere det til neste år, eller kanskje Windows Phone 7? Hvem vet, tiden vil vise. 1 Lenke til kommentar
oladunken Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Glasset bakpå iPhonen kan ikke sies å være veldig sterkt. Et fall fra 30-40 cm på betong er garantert å få telefonen din sin bakside ødelagt. Er helt enig med terningkastet. 4 er den riktige karakteren i dagens marked, men det gjør ikke at jeg ikke liker telefonen min. Det er den beste telefonen jeg har hatt (og den dyreste). Men at den har problemer med dekning og brutte samtaler er et problem for enheter som primært (ihvertfall for meg) brukes til å kommunisere med. "Garantert" er det selvfølgelig ikke. Har mistet min (dengang totalt ubeskyttede) fra vaskeservant ned på flislagt gulv uten at det første til skramme. 2 andre fall på tregulv har eller ikke ført til skade. Kall meg gjerne "Lucky". Hvis du med "kommunisere" mener ringe så mener jeg det er overkill å gå for en iPhone om det ikke er for showoff. Men det er smak og behag. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 * Det er jo endel telefoner jeg mener burde bli revurdert, blant annet Sony Ericsson Xperia 10 som det har tatt evigheter å få rullet ut Android 2.x, hele Android plattformen i seg selv burde få et stort minus for den vannvittig fragmenteringen operativsystemet lider av .. * At Sony Ericsson (eller andre for den sak skyld) er trege med og få ut en eldre Android versjon har vel ingenting med Android i seg selv og gjøre, men med SE. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 * Det er jo endel telefoner jeg mener burde bli revurdert, blant annet Sony Ericsson Xperia 10 som det har tatt evigheter å få rullet ut Android 2.x, hele Android plattformen i seg selv burde få et stort minus for den vannvittig fragmenteringen operativsystemet lider av .. * At Sony Ericsson (eller andre for den sak skyld) er trege med og få ut en eldre Android versjon har vel ingenting med Android i seg selv og gjøre, men med SE. For så vidt riktig, men like fullt relevante problemstillinger som reises av RamGuy. En telefon som i dag fremdeles selges med Android 1.6 og hvor stabiliteten er tilsvarende en 5 år gammel Q-tec med WM 6.1 skal ikke få terningkast 5. Etter en ny gjennomgang fra Amobils side antar jeg vi ser karakteren 1? Det er vel det den der “boksen” i realiteten er verdt… Lenke til kommentar
ufodev Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Da var jeg vel heldig som fikk en iPhone 4 uten disse problemene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) * Det er jo endel telefoner jeg mener burde bli revurdert, blant annet Sony Ericsson Xperia 10 som det har tatt evigheter å få rullet ut Android 2.x, hele Android plattformen i seg selv burde få et stort minus for den vannvittig fragmenteringen operativsystemet lider av .. * At Sony Ericsson (eller andre for den sak skyld) er trege med og få ut en eldre Android versjon har vel ingenting med Android i seg selv og gjøre, men med SE. Så det du sier er at man ikke bør kjøpe telefoner med Android fra andre enn google? Sluttet ikke google med å lage telefoner selv nå? Endret 1. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Burde sette ned til terningkast 3 siden den ikke klarer å følge med i TIDEN! "Etter helgens omstilling til normaltid har mange europeiske iPhone-brukere forsovet seg. Årsaken er en feil i telefonens programvare." http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10042216 Edit: Men dette er vel like mye løgn og fantasi som de andre påståtte feilene/problemene? Eller hva, eplefolk? Endret 1. november 2010 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Burde sette ned til terningkast 3 siden den ikke klarer å følge med i TIDEN! "Etter helgens omstilling til normaltid har mange europeiske iPhone-brukere forsovet seg. Årsaken er en feil i telefonens programvare." http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10042216 Edit: Men dette er vel like mye løgn og fantasi som de andre påståtte feilene/problemene? Eller hva, eplefolk? Å nei, alarmer stilt inn før vintertid forskjøv seg en time. Fort, lag artikkel, får masse klikk av sånt. En sammenligning av bugs per operativsystem er knapt noe android kommer heldig ut av, og det tror dere ikke heller. Dette har blitt en "se på all presseomtalen apple får" tråd. Uansett, så er jeg helt enig i den observasjonen. Tråden startet så fint med skryt til Amobil.no for å vise integritet fremfor merkevareonani, men så kommer det enkelte bitre individer som mener at integritet er først og fremst det å gi utelukkende seks til en telefon fordi den har i først i navnet. Minner mer om sutring pga. såret bragging right (skryterett). Marius, nå må du slutte å lage nye kontoer. Brukere som registrerer seg for å rakke ned på apple er alltid de man burde lytte til. ingenting bittert eller irrasjonelt HER, nei. Men jeg forsvarer gjerne terningkastet. Om iphone 4 skulle hatt terningkast 4, skulle desire hatt 3 og samsung galaxy S 2. Endret 1. november 2010 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
MrMire Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Marius, nå må du slutte å lage nye kontoer. Brukere som registrerer seg for å rakke ned på apple er alltid de man burde lytte til. ingenting bittert eller irrasjonelt HER, nei. For det første heter jeg ikke Marius. For det andre så har jeg ikke sagt noe om terningkastet. Kunne like gjerne vært fem for min del. Poenget er å presisere at ting ikke er som de skal. For det tredje har jeg ingenting spesielt mot Apple, men holder meg heller objektiv selv om et produkt heter Apple i-.... Navnet alene skal absolutt ikke kvalifisere automatisk til en sekser, sånn som det så ut før Amobil.no nettopp viste integritet. Så lenge man ikke finner like store brølere på andre telefoner med samme eller bedre terningkast, eller iPhone 3 for den slags skyld, så skal ikke karaktersettingen til disse måtte justeres og danse etter iPhone 4-pipa fordi noen er fanatiske fanboys. Endret 1. november 2010 av MrMire 1 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jaja, nå er jo iPhone 4 faktisk den første av deres "phone" produkter som har fått 6 da, smartass. Lenke til kommentar
MrMire Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jo, rett skal vel være rett, men likevel er den nesegruse hyllesten til alt som starter på i- enorm. Og jeg så poenget ditt utmerket godt uten den VG Debattaktige «smartass»-bemerkninga. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Ville bare være helt sikker. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hmm.. Virker som iOS 4.2 fikser problemet med nærhetsensoren, hvertfall flere på nettet som har hatt dette problemet som sier det nå er borte med iOS 4.2 GM som kom i går, selv har jeg ikke opplevd problemet men nå har jeg jo kjørt iOS 4.2 BETA1 - BETA3 over en lengre periode allerede da. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hmm.. Virker som iOS 4.2 fikser problemet med nærhetsensoren, hvertfall flere på nettet som har hatt dette problemet som sier det nå er borte med iOS 4.2 GM som kom i går, selv har jeg ikke opplevd problemet men nå har jeg jo kjørt iOS 4.2 BETA1 - BETA3 over en lengre periode allerede da. Da går vel karakteren opp igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg