Qumad Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Finnes det en måte og få inndelingsskift i Excel på samme måte som man kan få det i Word? I Word bruker man denne funksjonen for å f.eks. ha side 1 og 2 stående, side 3-5 liggende og side 6-10 stående igjen. I dette tilfellet har vi en mal på en rapport i excel som vi skal bruke. Men grunnet innholdet i rapporten ønsker vi flere kolonner, færre kolonner samt større / mindre kolonner i forrhold til hva som er i malen på side 1 og 2. For all del, man har mulighet for å slå sammen celler i noen tilfeller, og man kan legge til kolonner men da får man masse jobb med og justere cellene i de foregående/kommende sidene. Det beste her hadde da og lagt inn ett skift som definerer at fra side X til side X så gjelder en egen inndeling. Er dette mulig på noen måte? Inndelingsskift i Word finner man under "Sideoppsett" under "Skift") Hvis man går på samme lokasjon i Excel så får man kun følgende valg: - Sett inn sideskift - Fjern sideskift - Tilbakestill alle sideskift Endret 27. oktober 2010 av Qumad Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Kan det løses ved å bruke flere ark? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Kan det løses ved å bruke flere ark?Ikke helt svar på spørsmålet men for all det, det er en workaround som muligens vil kunne løse utfordringen.Men man skal her lage en rapport, blir fort kluss når man har det i flere ark spesielt hvis den skal sendes til andre enn bare forfatteren. Ved en kun lesbar versjon så kan man jo i prinsippet ha flere ark eller filer for den sags skyld, for så og skrive det ut som PDF og så slå dette sammen til ett PDF dokument. Men når min kollega kom med denne utfordringen så vet jeg at dette er noe jeg selv har lurt på ved tidligere anledninger. I mitt tilfellet så var jeg ute etter en inndeling mitt på en side, det er vel større sansynlighet for at man kan få dette til ved sideskift, men hvis det finnes en måte og gjøre det ene eller det andre på så hadde det hjulpet oss på de respektive rapport malene. Endret 27. oktober 2010 av Qumad Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Sideoppsett -> Skift Edit: Feil. Dette er sideskift. Endret 28. oktober 2010 av HiSpeed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå