cruzader Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Bygger ny server som skal erstatte de jeg har nå. Hovedkortet jeg bygger på er et SSI MEB som er litt stort med sine 411x330mm. Men står ganske stuck i jakten på et passende kabinett, helst rack men vanlig kabinett kan til nøden fungere. Noen som har forslag til kabinett som passer rent fysisk samt bra kjøling? (4x115w TDP gir litt varme) Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Vel, vist du skal ha det i eit rackskap i kjelleren eller på en bod.. så er nok ikkje varmen problemet å fjerne... Dette tar tross alt eit par Delta vifter seg av, med 220cfm skal nok varmen komme seg fort ut av kabinettet. Dessuten klarer du nok ikkje å køyre 4 cpuer på 100% load hele tiden heller Lette igjenom newegg, uten noken kabinetter som støttet 13x16" mb, (nok ikkje 13 blank x 16 blank) men ikkje eit einaste kabinett.. Rekner med att dette er eit g34 kort du har sett på.. Finnest ikkje dei i litt mindre størrelse? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Joda skapet står i kjellern med grei avkjøling, men vil holde lav tempratur i selve rack kassen også. er et Tyan Thunder n4250QE S4985-SI med 4stk quad 2ghz på. men ser nesten ut som jeg bare må kjøpe et billig dypt 2-3u og ta dremelen fast, finner ikke den døyt under sånn 1000$ av ferdige rack chassis som tar ssi meb Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dette hovedkortet var vannvittigt stort! er jo nesten like stort som Norco 2020 kabinettet eg har Hadde det ikkje vert litt billigere å kjøpe eit nytt hovedkort som har plass til desse cpu'ene og eit greit og billig rack kabinett? Greit att de hovedkortene er svindyre i seg sjølv, men er ikkje du ofte på ebay da Har sjølv veldig lyst på eit slikt monster sjølv men koster, og eg veit rett og slett ikkje kva eg skal bruke det til Kva skal du bruke noke slikt til? Leiter sjølv etter switch til ein grei prislapp som støtter link aggregation (2gb nett med 2 kontrollere, eller 3gb med 3 kontrollere) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Var ebay hovedkortet kom fra betalte 270$ for det uåpnet i orginale esken og 96$ for 4x quad cpus, så vil helst ikke bytte ^^ Skal gå vekk fra 3servere til bare en Har mange testmiljø,utviklingsservere,virtuel cisco lab som alene trenger 14kjerner når jeg kjører den opp. Switcher som støtter link aggregation starter på 1400 for 16port og rundt 2000 for 24port. Atm har jeg en 16x fiber 8x kobber + en 24x kobber Ser det ligger 2stk brukte 48x gigabit 4x fiber som har 2 fiber moduler med til 2500kr stk på finn, frister med en for og bytte ut 24portern min De støtter opptil 6link aggregation grupper på maks 8 porter hver. Endret 29. oktober 2010 av cruzader Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Ah, vel vist du ikkje vil kjøpe eit mindre får å spare penger på kabinett så er dette opp til deg Her er noke som skal "trolig" vere eit av de billigeste rack kabinettene som støtter SSI MEB hovedkort Edit; ser att det er snakk om SSI EEB/CEB ikkje SSI MEB. []=587&show=all"]Her er noken "alternativer" (for milionæren) Så det ser ut til att du må fine fram dremelen å modifisere litt.. Må nok fjerne alt ink. hdd mount ol i front av kabinettet.. Ein Norco 2020 uten hot swap brønner ville nok passet, men da er jo kabinettet ubrukelig, Sjølv syntes eg det var bra med plass da puttet i eit ATX kort i det, men med 13x16.2" blir det nok lite igjen av eit rack kabinett.. Endret 29. oktober 2010 av ThaBear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå