Gå til innhold

AMD Athlon XP 3200+ Barton FSB?

CCTSM

Anbefalte innlegg

Hei

skal kjøpe en ny prosessor(se subject), og de ser ut til å være billigst på MPX.no.

men, på mpx er denne registrert som:

AMD Athlon XP3200+ 2.2GHz, Socket A - 333Mhz Bus, 512Kb, Barton2 - BULK

men, er ikke FSB på denne 400 MHz? ikke litt rart siden både PSData og Komplett skriver 400? eller er det bare meg?

og, ingen diskusjon om HVILKEN prosessor jeg skal ha. enkelt & greit.

CCTSMaster--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 sec tok det meg p finne ut det der.....

http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...34_3736,00.html

Tomorrow’s Technology Today  

The AMD Athlon XP processor's advanced architectural features help ensure outstanding levels of performance. These features include:  

QuantiSpeed™ Architecture  

640K Total High-Performance, Full-Speed Cache  

Advanced 400MHz Front-Side Bus

3DNow!™ Professional Technology (72 instructions, full SSE compatibility)  

Support for Double Data Rate (DDR) Memory  

Established Socket A Infrastructure

Det betyr at det står feil på MPX sin side, eller at det er flere versjoner av XP3200

Lenke til kommentar
ja, jeg vet. og jeg trur også at mpx tar feil, men jeg har IKKE lyst å finne ut ved å kjøpe en, og så finne ut at den er faktisk 333 MHz....

Du kan trygt kjøpe den. Det finnes ikke XP3200+ med 333FSB. Eneste prosessoren som både selges i 333 og 400FSB versjon er XP3000+

Lenke til kommentar
når det er sagt, så er det vel sånn generelt sett sagt at 3200+ ikke helt lever opp til ratingen? eller er det bare sammenlignet med 800Mhz CPU'ene til intel, og ikke 533Mhz'ene?

En XP3200+ er generelt raskere enn Pentium4 3.06Ghz (533FSB), men tregere enn P4 3.0Ghz (800FSB)

Lenke til kommentar

XP 3200+ lever helt opp til ratingen, den, når du sammenlikner den med de andre AMD-presessorene. Og det er det man må gjøre, siden det er det AMD gjør. Tenk om AMD skulle gjort om ratingsystemet sitt hver gang det kommer ut en ny P4...da ville det blitt mye forvirring. Dessuten er det jo ikke P4-prosessorene ratingsystemet til AMD går ut i fra heller, men ytelse på den gamle thunderbird...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...