Toobig Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Hei. Jeg går nå på elektro første året, men har nå funnet ut at jeg skal bytte til allmenn neste år. Skal slutte i 5 fag på elektro og bare ha gym, naturfag og matte dette året. Men når jeg da skal bytte til allmenn neste år, hvilke karakterer er det jeg søker med da? Er det de fra 10ende eller de fra første? Har fraværet noe å si fra 1vgs når jeg skal søke? Jeg skal starte i 1.klasse igjenn, og ikke 2.klasse =) takk på forhånd =) Endret 27. oktober 2010 av Toobig Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei. Jeg går nå på elektro første året, men har nå funnet ut at jeg skal bytte til allmenn neste år. Skal slutte i 5 fag på elektro og bare ha gym, naturfag og matte dette året. Men når jeg da skal bytte til allmenn neste år, hvilke karakterer er det jeg søker med da? Er det de fra 10ende eller de fra første? Har fraværet noe å si fra 1vgs når jeg skal søke? Jeg skal starte i 1.klasse igjenn, og ikke 2.klasse =) takk på forhånd =) Fraværet har ingen betydning. Du søker med vitnemålet fra ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Toobig Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Jaok, så INGENTING fra vg1 har noe å si? Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jaok, så INGENTING fra vg1 har noe å si? Nei, egentlig ikke - med mindre du får godkjent enkelte av skolefagene dine, slik at du ikke behøver å ta dem neste år? Lenke til kommentar
Toobig Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Jaok, da skjønner jeg mer Skal jo slippe de 3 fagene neste år, hvis jeg får en karakter jeg er fornøyd med. Så jeg søker med de 3 karakterene fra vg1 istede for matte/naturfag og gym fra ungdomskolen da eller? Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jaok, da skjønner jeg mer Skal jo slippe de 3 fagene neste år, hvis jeg får en karakter jeg er fornøyd med. Så jeg søker med de 3 karakterene fra vg1 istede for matte/naturfag og gym fra ungdomskolen da eller? Nei, du søker vel fortsatt med vitnemålet fra ungdomsskolen - men hvis noen av de karakterene du får i år er avsluttende, vil det jo ha en betydning for vitnemålet ditt for VGS. Naturfag er vel et avsluttende fag etter første klasse på VGS, så får du det godkjent, vil jo den karakteren stå på vitnemålet ditt. Så vidt meg bekjent er ikke matematikk og gym avsluttende fag etter Vg1 (selv om matematikk var det før). Lenke til kommentar
Toobig Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Ok, forstår det nå, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå