Gå til innhold

Bytte linje, karakterer

Toobig

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg går nå på elektro første året, men har nå funnet ut at jeg skal bytte til allmenn neste år. Skal slutte i 5 fag på elektro og bare ha gym, naturfag og matte dette året. Men når jeg da skal bytte til allmenn neste år, hvilke karakterer er det jeg søker med da? Er det de fra 10ende eller de fra første? Har fraværet noe å si fra 1vgs når jeg skal søke? Jeg skal starte i 1.klasse igjenn, og ikke 2.klasse =)

takk på forhånd =)

Endret av Toobig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg går nå på elektro første året, men har nå funnet ut at jeg skal bytte til allmenn neste år. Skal slutte i 5 fag på elektro og bare ha gym, naturfag og matte dette året. Men når jeg da skal bytte til allmenn neste år, hvilke karakterer er det jeg søker med da? Er det de fra 10ende eller de fra første? Har fraværet noe å si fra 1vgs når jeg skal søke? Jeg skal starte i 1.klasse igjenn, og ikke 2.klasse =)

takk på forhånd =)

Fraværet har ingen betydning. Du søker med vitnemålet fra ungdomsskolen.

Lenke til kommentar

Jaok, da skjønner jeg mer :D Skal jo slippe de 3 fagene neste år, hvis jeg får en karakter jeg er fornøyd med. Så jeg søker med de 3 karakterene fra vg1 istede for matte/naturfag og gym fra ungdomskolen da eller? :p

Nei, du søker vel fortsatt med vitnemålet fra ungdomsskolen - men hvis noen av de karakterene du får i år er avsluttende, vil det jo ha en betydning for vitnemålet ditt for VGS. Naturfag er vel et avsluttende fag etter første klasse på VGS, så får du det godkjent, vil jo den karakteren stå på vitnemålet ditt. Så vidt meg bekjent er ikke matematikk og gym avsluttende fag etter Vg1 (selv om matematikk var det før).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...