hinderaker Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei, Jeg lurer på om det finnes en enkel freeware som kan ta seg av booking internt. En enkel kalender som synkroniserer seg på de forskjellige maskinene eller lignende. Bruksområdet: Booking av felles konferanserom (delt på 3 bedrifter, bør vær tilgjengelig for 10+ maskiner). KISS = Keep it simple stupid Takker for alle svar! Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 http://php.resourceindex.com/Complete_Scripts/Online_Organizers/Scheduling/ Lenke til kommentar
hinderaker Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Takk nostrum82 for kjapt svar. Ønsker gjerne en litt mer intern løsning. Her må du til med apache, php og mysql. Det er selvfølgelig mulig om det er eneste alternativet. Lenke til kommentar
hinderaker Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Vi oppretter en bruker i Exchange som et "rom". Denne auto-godtar alle invitasjoner til møter (så lenge det ikke allerede er opptatt i den perioden). De internt vil se dens kalender gjennom deres webmail konto. Eksternt må de logge på møterom brukeren om de bare vil se kalender men kan som sagt booke fra sin egen mail. Noe tungvindt men dette fungerer i praksis og var det beste alternativet da løsningen jeg kikket på tidligere ble for avansert. Det jeg kikket på var "Meeting Room Booking Service" fra linken over. Systemet hadde 7.5 / 10 score og var det eneste gratis scriptet som havnet innenfor det jeg skal bruke det til. Det inkluderte derimot rapporter, areas og mangfoldige møterom fordelt på public user, users og admins. Både oppsett og bruk av dette ble for tungt for det "lille" jeg trengte men ser for meg at et slikt system er genialt for større skoler / bedrifter med mange møte- og konferanserom. Endret 27. oktober 2010 av hinderaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå