Gå til innhold

Får ikke spilt over 2 skjermer

The Crusher

Anbefalte innlegg

Heisann.

Som tittelen sier, får jeg ikke spilt over 2 skjermer. Skjermkortet er nvidia gtx 470. Selv spill som støtter å spille over 2 skjermer nekter. Noen som vet hvorfor?

Min maskin:

Cooler Master HAF 922

Asus M4A89TD PRO/USB3

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB

NVIDIA Geforce GTX 470 1280MB GDDR5

Corsair TX 850W

Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2

Windows 7 Home Premium x64

Er det noe hardware som setter en stopper for meg? eller er det noe jeg må ordne i windows/spillet?

På forhånd, takk for svar.

Hilsen,

Crazyjoey

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

With Burnout Paradise PC, you can also look forward to enhanced visuals. We're making use of high-end graphics cards for higher resolution, new effects and a Burnout experience that's configurable across multiple monitors for super widescreen play.

Fant dette her. Dessuten første gangen jeg skulle starte det opp etter instalasjon, kunne jeg velge hvor mange skjermer jeg skulle bruke.

Lenke til kommentar

Tja, så vidt jeg vet så funker det med 2 skjermer på alle spill som støtter 3 skjermer. Er bare oppløsningen som forandres.

Nå bruker jeg eyefinity, så usikker på hvordan det er med nVidia. Har du gjort slik at Windows "kombinerer" begge skjermene til én stor skjerm? Altså ikke extended.

Lenke til kommentar

Jeg kjører skjermene mine som exstended tror jeg. Oppgave linja er bare på den ene skjermen..

Men leste litt her nå, og der står det at jeg må ordne noe i nVidia's kontrollpanel, men som du leser på siden der så fungerte det bare i xp. Skal teste nå når jeg får startet opp maskinen. Men skjermkortet mitt bør vell støtte spilling over 2 skjermer?

Lenke til kommentar

Som tidligere sagt i tråden må du bruke en av løsningene

quoter meg selv jeg

Du må bruke enten en digital eller fysisk tredjepartsløsning for at dette skal fungere.

Eksempler på dette er Eyefinity, Nvidia Surround, Triplehead 2 go, dualhead 2 go eller softTH.

Sjekk opp disse du

Hadde du søkt opp dette burde du har forstått hva jeg mente.

Det du må sette opp i kontrollpanelet er nemlig Nvidia surround, det dette gjør er at den simulerer at skjermene bare er 1 skjerm, og setter oppløsningen til dette. eksempelvis blir 2 skjermer med en oppløsning på 1920:1080 oppfattet som 1 skjerm med oppløsning på 3840x1080.

Når du har gjort dette skal alle spill med stereoskopisk FoV gi deg mulighet til å velge denne oppløsningen, og spille slik.

Vi kan bare gjøre så og så mye for deg, noe må du klare selv :p

Lenke til kommentar

Har googlet litt på dette nå, men det ser ikke ut til å fungere... Første treff var en guide på hvordan jeg gjorde dette, men det menyvalget finner jeg ikke i mitt kontrollpanel.. Leste på en anen side som jeg linket til over her, og det fungerte bare på xp, så jeg vurderer å instalere xp vedsiden av 7 på maskina mi.. Tips og guider tas imot med takk :) Håper virkelig at jeg får dette til tilslutt..

Men dette med simulering av flere skjermer til en, da må vell alle skjermer være tilkoblet på samme måte? Jeg har en dvi skjerm og en på vga, har det noe å si?

Lenke til kommentar

Når jeg åpner opp kontrollpanelet møter dette vinduet meg.

Men etter å ha lest litt rundt på nettet, så må man ha SLI for å få brukt 2 skjermer eller mer når det kommer til nVidia. Om dette stemmer, så får jeg prøve å spare til et ATI/AMD kort, blir vell å spare til 6850.

post-211321-1288555019,8469_thumb.png

Lenke til kommentar

With Burnout Paradise PC, you can also look forward to enhanced visuals. We're making use of high-end graphics cards for higher resolution, new effects and a Burnout experience that's configurable across multiple monitors for super widescreen play.

Fant dette her. Dessuten første gangen jeg skulle starte det opp etter instalasjon, kunne jeg velge hvor mange skjermer jeg skulle bruke.

multiple monitors betyr nødvendigvis ikke 2, men flere (3+) i disse dager, men spill som støtter 2 skjermer fins jo, feks Supreme Commander ( http://garage.gaspowered.com/?q=supcomfaq )

'Q: I've heard SupCom requires dual monitors - is this true?

A: No, not at all. It supports dual monitors in dualhead mode (two monitors on 1 video card), but does not require it. It even allows a single monitor to run in split-screen mode.

NOTE, however, that you can't do dualhead with SLI, nor does the game support dual video cards.'

Spilte det selv på nvidia kort med 2 skjermer når spillet kom ut, husker desverre ikke hvilket kort. Men man kunne ha oversiktskart oppe på en skjerm og selve action map't på den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...