Gå til innhold

Hvordan kan jeg dimme?

ogeror

Anbefalte innlegg

Morn Morn er en gutt på 19 som tjenestegjør i hæren.. Den siste måneden har det hvert et rent helvete her og fått mange problemer.Vil gjerne komme hjem så fort som mulig og lurte på om noen der ute kunne ha noen gode forslag til og dimme. Btw har skoliose/slitasje og andre skader i ryggen. Har ekstremt dårlig blodomløp og er alt for tynn. Dette er grunnene til at jeg ikke orker og være i militæret mer. Går heletiden med et dypt savn for alt hjemme og er deprimert, så skal prøve selv og komme meg vekk herifra men vet ikke om det er sikkert eller om jeg blir forflyttet over til en annen tjeneste.

Hadde hvert fint om noen hadde hatt noen forslag her og håper på svar.

MvH Ogeror..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med lege/psykolog/feltprest og si at du har både psykiske og fysiske problemer som forsterker hverandre og gjør militærlivet til et helvete for deg. Vær ærlig - ikke si hverken mer eller mindre enn det som er sant.

Aksjoner som å sultestreike er jeg litt i tvil om. Det kan oppfattes som et signal om at du virkelig er desperat og har alvorlige problemer. Men det kan også oppfattes som at du faker og bare gjøre befalet sur på deg.

Og så vil jeg råde deg til å ta de problemene du har på alvor også etter at du har dimmet. Selv om mye sikkert føles lettere når du kommer hjem, så er det ikke sikkert at depresjonen forsvinner helt av seg selv - særlig hvis du ikke har noe fornuftig å ta deg til men blir gående og slenge. (Det høres kanskje fristende ut å bare ha fri, men det er fullt mulig å få "brakkesyke" av å bo hjemme på gutterommet også, når alle vennene dine er i jobb eller studerer.) Vurder om du trenger litt ekstra hjelp av en psykolog etterpå også. Finn ut om du kan få noen form for behandling for ryggproblemene dine. Begynn allerede nå å tenke over hva du kan ta deg til når du får dimmet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...