Gå til innhold

Alternativ nettleser for linux?


Anbefalte innlegg

Var på ett foredrag om datasikkerhet, fyren der hadde linux, og noe som minnet om windows's cmd.exe han brukte til nettleser.

 

Da jeg bruker linux på skolen (har ikke fjernet windows), kommer jeg ingen vei med feks firefox. Skype derimot funker. Så, noen som vet hva dette programmet (som funka på nett) heter?

 

Vil bli kjent med linux, men det vil ikke være veldig lett på skolen om jeg ikke har internet, da vi bruker it's, og internet generellt en del.

 

Windows-delen av PCen er lagd inn i domenet, så den funker. Funka på gjestenettet før, men nå spør den ikke etter brukernavn og passord lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lynx (som nevnt tideligere) og links er to greie nettlesere.

 

Angående skolen din og nettverk holder det vell at du kommer deg gjennom proxyen. Regner med at du har satt proxy lokalt i skype eller på "Network proxy" (System->Preferences->network proxy i ubuntu). I alle fall så har firefox en egen proxy setting unless du ber den bruke den globale som er nevnt ovenfor. Personlig bruker jeg den global fordi det er greiere å endre på ett sted framfor 10.

 

Anyways;

post-166062-1288166956,2307_thumb.png

 

Proxy adressen finner du ved å gå på Windows maskinen din.

Passord og brukernavn er det samme som du bruker for å logge inn på Windows maskinen din.

Lenke til kommentar

Denne må du følge: Linky

 

Du kan starte med å trykke Alt + F2, dette bringer opp et nytt vindu hvor du kan skrive, så skriv: "gksudo gedit". Dette burde bringe opp standard skrive program i Ubuntu, men fordi du skrev gksudo og ble spurt om passord får du nå opp programmet med superbruker rettigheter.

 

Så fyller du inn det som står i posten:

Section "InputClass"
   Identifier "Trackpoint Wheel Emulation"
   MatchProduct "TrackPoint"
   MatchDevicePath "/dev/input/event*"
   Driver "evdev"
   Option "EmulateWheel" "true"
   Option "EmulateWheelButton" "2"
   Option "Emulate3Buttons" "false"
   Option "XAxisMapping" "6 7"
   Option "YAxisMapping" "4 5"
EndSection

 

Og avhengi av om du bruker 10.04 eller 10.10 så lagrer du den på, /usr/lib/X11/xorg.conf.d/20-thinkpad.conf (10.04) eller /usr/share/X11/xorg.conf.d/20-thinkpad.conf(10.10)

 

Så skal det bare være å starte på nytt(tror kanskje det holder å logge ut og inn igjen, men husker ikke i farten om dette restarter X)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt hvordan vet jeg ikke, men vanlgte "System proxy" eller noe linkende, og det funker nå.

 

Eneste jeg misliker jeg at scrollefunksjon på musa ikke funker (laptop).

 

Har ikke fått en kræsj enda. Har det ofte med windows på denne PCen. Hver dag eller mer.

 

Mener du at du ikke kan bruke den ene siden av pekeflaten som scroll? Har du prøvd med to finger scroll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...