Gå til innhold

Jeg trenger en stille laptop

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har vært svært uheldig i det siste med kjøp av laptop, så jeg trenger noen råd.

Sesifiksajoner som jeg ønsker:

- STILLEgående, da jeg får lett migrene av mye viftesusing.

- 4 GB ram

- Mellom 15,6" til 17,3"

- 500GB harddisk

- Vil ha Intel prossessor

- Må kunne spille av musikk og film (fra youtube)uten å sette vifta på fullt kjør

- Max 13 000kr

- Den bør se litt fin ut også

Jeg har allerede vært innom Acer, Toshiba og Packard Bell, og alle har vært fine bortsett fra at disse har hatt mye viftestøy., og det har jeg fått migrene av :( . Og jeg hadde HP før og både den og alle andre HP-laptoper jeg har vært borte i har bråka mye. Jeg ahr hørt mye fint om Asus, men aner ikke hvordan viftene er på de.

Noen som har noe råd om hva slags laptop jeg burde kjøpe? Og fra hvilken butikk? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med fare for å bli lynsjet vil jeg si at det høres ut som du vil ha deg en macbook (pro).

Jeg har hatt mange forskjellige bærbare pcer opp igjennom tidene. Nå har jeg en vanlig macbook 13" i tillegg til en Toshiba 17" og en MSI 13". Det er macen jeg bruker til daglig pga kjapp respons, glimrende skjerm og ikke minst - tilnærmet lydløs maskin. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd noe særlig pro variantene - kan hende disse har mer viftelyd pga kraftigere skjermkort.

Ellers har jeg vel vært borti Dell maskiner som har vært relativt lydløse, og noen av de som har bråket selvsagt. Pcer med heftige grafikkort pleier å bråke mer etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Asus G73?

Denne ser jo fin ut, hvor kan jeg kjøpe denne? Takk for rådet :)

Med fare for å bli lynsjet vil jeg si at det høres ut som du vil ha deg en macbook (pro).

Jeg har hatt mange forskjellige bærbare pcer opp igjennom tidene. Nå har jeg en vanlig macbook 13" i tillegg til en Toshiba 17" og en MSI 13". Det er macen jeg bruker til daglig pga kjapp respons, glimrende skjerm og ikke minst - tilnærmet lydløs maskin. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd noe særlig pro variantene - kan hende disse har mer viftelyd pga kraftigere skjermkort.

Ellers har jeg vel vært borti Dell maskiner som har vært relativt lydløse, og noen av de som har bråket selvsagt. Pcer med heftige grafikkort pleier å bråke mer etter min erfaring.

Takk for svar! Macbook ja...Er litt skeptisk til OS-X og liten skjerm. Men jeg kan jo bare legge inn win7 eller Ubuntu. Skal lese litt om Macbook Pro :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Asus UL 50 VT den er utrolig stille, har veldig lang batteritid og to skjermkort som du kan velge i mellom med et knappetrykk. Maskinen har et flott design i børstet aluminium og er tynn og elegant og veier bare rett over 2 kilo. Jeg hadde kjøpt den igjen hvis min hadde gått dukken.

http://www.dustinhome.no/pd_5010367352.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1007

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...