k-h-s Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Jeg har hatt lightroom 2 nå i omtrent 1 år. Har hatt bilder og redigering på kun en pc og har derfor ikke formatert denne på et år. Hvordan går jeg nå i fra lightroom 2 til lightroom 3? Jeg ønsker å få med meg keywords,redigering og alt slikt over. Jeg fikk lightroom 2 av en kamerat som instalerte dette for meg. Jeg vil tro det ikke var en lovlig versjon, men nok om den. Nå har jeg kjøpt lightroom. Endret 27. oktober 2010 av k-h-s Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Er det ikke bare å importere katalogfilen fra LR2 ved første oppstart av LR3? Mener det var sånn for meg i hvertfall. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Jeg lagde en backup* på en ekstern disk også overførte jeg alle filene til den nye pc'en,når jeg da installerte LR3 detektere 3'ern automatisk bildefilene og la dem til biblioteket.Selv om jeg hadde programmet og bildefilene på to forskjellige hard disker på maskinen gikk deg greit. *brukte LR sitt egent automatiske backup system. Endret 27. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Lr sitt automaiske backup system? Hva er det... Ikke hørt eller set noe om. Jeg skal teste det ut. Prøver først på en annen pc med å legge in lightroom 2 med noen bilder så å legge inn 3'ern. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Du trykker på "edit/backup catalog" og der klikker du på hvor ofte du skal foreta backup. Når du avslutter LR vil du får en forespørsel om du vil foreta en backup,hvis ja må du foreta en bestemmelse av hvor du vil lagre backup. Er ikke din LR2 helt autentisk ville jeg nok slettet selve LR2,men latt bildemappene ligge igjen før installasjon av LR3. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Jeg skal gjøre dette nå. Så da tar jeg og lager en backup, noe jeg har ordna. Men keywords, trenger jeg lagre de på en måte? Så tar jeg bare å avinstalerer lightroom og legger inn den nye. og åpner den backup tingen? Endret 2. november 2010 av k-h-s Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Backup har all informasjon,så du trenger ikke og gjøre noe mer. Bare la lr3 har tilgang til backup "samme disk" før installasjon,så går alt automatisk. Endret 2. november 2010 av Nautica Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Deilig med lightroom 3. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå