wil Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei. Jeg lurte litt på om jeg skulle bestille nytt Hovedkort, Prosessor og Ram en eller annen gang etterhvert. Spørs om jeg ikke må gå for 4 GB Ram nå, siden at det ikke koster så veldig mye også er det vel kanskje standard med 4 GB Ram nå? Uannsett. Hvordan er det med 64 Bit versjon av Linux. Jeg bruker da Arch til daglig og det er da den jeg kunne tenkt meg å bruke også på det nye systemet. Jeg lurer litt på om jeg vil få problemer med diverse ting som Java, Flash osv? Siden at jeg bruker det i dag så kan det være greit at det fungerer på det nye systemet også. Programvaren trenger kanskje ikke å være respikka for 64 Bit, men iallefall at den fungerer. Noen som vet hvordan det er på 64 Bit fronten fortia? Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har brukt 64-bit Fedora i et par år uten problemer, ihvertfall. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Eg kjører Kubuntu 64-bit. Både Java og Flash fungerar fint. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Arch 64 har et eget repository for ting som kan være kranglete med 64-bit. Multilibrepository har skype, flashplugin og wine, f.eks. så du kan velge om du vil ha et rent 64-bit eller om du ønsker å åpne for lib32-pakker. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Har kjørt rent 64 bit Slackware -current siden Slackware64 ble tilgjengelig, og har ingen problemer. Java ingen problemer. Flash bryr jeg meg lite om, men fungerer greit nok til mitt lille bruk (bruker nå beta/preview versjonen Adobe Flash "Square") Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 64-bit Debian Testing her, fungerer helt fint. Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Gentoo 64bit, fungere som bare det Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Ok. Nå har det jo seg slik at jeg bruker Youtube endel da også bruker jeg nettbank også blir det litt internett spill. Derfor er det fint å ha både Java og Flash inne. Så, men oppdaterer man ikke 64 bit Arch på samme måte som 32 Bit Arch altså? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Joda, pacman -Syyu. Det er bare et ekstra repository som oppfører seg som alle andre. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Har hatt 64-bit fedora 2-3 år, det funker flott. Bruker 32-bits flash med 64-bits firefox, ikke noe problem med et lite lag imellom, som i tilleg gjør at om flash eller acroread tryner, så fortsetter firefox å kjøre. Java fra Sun fungerer også fint, men var litt mer styr å sette opp - "alternatives"-kommandoen er din (noe tvilsomme) venn. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 64bit arch med [testing] osv her. Ingen 64bit spesifike problem. (anbefaler forresten 64bit flash, mykje meir stabilt enn nspluginwrapper + 32bit flash.) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 64bit flash er i testing? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå