Konnis Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Skal bygge stasjonær PC, som kommer til å bli brukt til skolearbeid, nettsurfing, musikkredigering, Photoshop og noe gaming. Jeg skal ikke overklokke eller noe slikt. Kommer til å bestille fra Amentio. Ser for meg dette oppsettet: https://prisguiden.no/profil/lister/119217 Corsair VX 550W Samsung Spinpoint F3 1 TB Asus P7P55D Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk OEM Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB ) BenQ G2222HDL Samsung SH-S223C Intel Core i5 760 Fractal Design Define R3 Black Pearl Evga GTX 460 768MB Superclocked Spørsmål: - Er det noe særlig poeng i å gå for en modulær PSU? Isåfall; noen PSU'er som ikke koster veldig mye mer, er modulære, og stabile? - Duger 4GB RAM, eller bør jeg kjøpe 8GB med det samme? - Duger hovedkortet? - Er det noen essensielle deler som mangler, eller følger dette med de forskjellige delene? (F. eks. SATA-kabler etc) Leste forresten at Intel skal komme med nye SSD-disker. Vil SSD-disker generelt bli såpass mye billigere at det er fornuftig å gå for en 80GB disk og kjøre OS og programmer på denne? Endret 26. oktober 2010 av Konnis Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) - Modulær PSU gir vel litt ryddigere innmat i kabinettet ditt, men vil ikke påstå at det er nødvendig. - 4 GB RAM holder i massevis for vanlig bruk, og jeg tror ikke du trenger frekvens på 1600, heller, om du kan spare noe på det. Ikke anta at det blir et fantastisk kutt i priser på SSD-er. Prisene vil synke, men ikke stupe. Om du ikke er villig til å gi dagens priser minus 30 % for en SSD, kan du vente, og jeg tviler på at prisene vil synke så mye. Uansett er det en lett oppgradering å gjøre i etterkant. Sandforce har for øvrig noen disker på vei, de også, med enda villere spesifikasjoner (les / skriv opptil 500 MBps). Endret 27. oktober 2010 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Noen andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå