Gå til innhold

Gjøre slik at kun Spotify kan bli brukt på pc'en?

Cruzative

Anbefalte innlegg

Jeg har da Spotify Premium, og når det er fest eller lignende pleier jeg å være den som fikser musikk. En ting som er svært irriterende er at folk stopper spotify eller går inn på pcen og kødder med ting.

Så derfor lurer jeg på om det går an å sperre alt utenom spotify og nettleser?

Lurer også på om det et program som låser spotify til å kun spille av en valgt spilleliste, slik at ingen kan søke eller gå innpå andre spillelister?

Var sikkert litt dårlig formulert dette, men skrev det bare fort ned. Muligens feilpostet også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg passord på din bruker og konfigurer en bruker som har begrenset tilgang. Slett nettleseren på den brukeren og voilà :)

Tenkte på det, men en begrenset bruker kan vel bruke Kjør og så iexplore.exe ?

Jeg TROR (jeg er IKKE så datakyndig av meg :p )du skal kunne sette begrensninger fra din egen konto på nesten nøtaktig hva en annen bruker skal ha tilgang til...

Innrømmer at jeg er så lat at jeg selv ikke gidder å teste det, men prøvde det selv for noen år siden. Husker dog IKKE hva jeg fikk til... :p

Lenke til kommentar

Jeg vet du kan endre shell'et fra explorer.exe til noe annet. Da kommer hverken startmenyen eller samme skrivebordet opp. Men om du kan fortsatt kan bruke lure hurtigtaster som Win+R/Win+E, etc er jeg ikke sikker på. Hvordan du endrer shell'et til feks spotify.exe, er jeg ikke sikker på, antar du får gjort det i registeret et sted (start->kjør->regedit.exe). Eller google "change shell in windows" e.l.

Får du det ikke til, kan du spørre her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=104

Edit: en alternativ metode kan kanskje være: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1270720

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...