dystband Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei. Skal kjøpe en orange thunderverb 200 gitartopp til rundt 1700 dollar/10 000 kroner Denne er det jo litt størrelse på, og ikke akkurat lett å lure folk med at koster under 200kr. Er det noen som helst mulighet for meg å få denne forsterkeren uten moms hjem til meg? Om jeg da får selgeren til å skrive 200kr på pakken. Takk for tips! Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Alternativ1: Hvis det du kjøper er nytt og selges av et firma i utlandet, så er det en sjanse at de skriver fra momsen fra det landet det kommer fra, bare å sende spørsmål og høre om det går. Da slepper du å betale moms 2 ganger. Alternativ2: Hvis produktet er innen EU, kan du sende det til sverige, f.eks. strømstad, og hente det der uten å betale en eneste krone i moms. Alternativ3: Hvis ikke det lar seg gjøre, så er det eneste du kan gjøre å be dem sette ned verdien, til f.eks. 3000kr, ikke ta det for lavt for da kan det virke mistenktsomt. Endret 26. oktober 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvis du får selgeren til å skrive at det er en gave, kan verdien av pakken være på 1000kr. Men sette verdien på varen er nok det beste alternativet og betale litt moms er nok det beste alternativet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå