Gå til innhold

hva er fremtiden til nintendos håndholdte?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

fra gameboy serien startet har vel de nye alltid støttet de gamle? nå kalles det ikke gameboy, men DS, og snart kommer 3DS(rett navn?).

i fremtiden, tror dere nintendo vil fortsette med to skjermer, en trykkfølsom, og 3D? eller drite i det, og da gjøre DS og 3DS spill ubrukelige på nyere håndholdte?

det kan godt hende jeg tar feil her, er ikke så dreven på nintendo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo har vært flinke til å støtte eldre konsoller i en eller annen grad, så selv om 3DS ikke vil støtte GBA-spill som DS vil den støtte DS-spill og få en Virtual Console som på Wii. Den neste konsollen etter det er selvsagt mer usikker, men jeg tviler sterkt på at de dropper å ha to skjermer, 3D og trykkfølsom skjerm. Høyst sannsynlig vil vi se 3DS Lite en god stund etter 3DS blir sluppet, på samme måte som DS ble etterfulgt av DS Lite. Denne vil nok være en forbedret versjon av 3DS. Godt mulig blir det enda en eller to oppgraderinger i samme stil som DSi, DSi XL osv.

Etter 3ds? Aner ikke, men jeg vil tippe vi får noe helt nytt. Gameboy ble etterfulgt av en gameboy med farger. Den ble etterfulgt av en gameboy med to skjermer og to skjermer (DS), og den igjen blir etterfulgt av en DS med 3D-skjerm, gyroskop (så vi kan styre spill med å vippe konsollen osv). Høyst sannsynlig vil Nintendo se hva folk liker og ikke liker med 3DSen og utnytte dette. Vi vil nok få en bedre skjerm, bedre touchscreen og alt det der, men også en god del finesser folk savner på 3DSen. Hva med en Skype-funksjon med webkamera? En bedre internett-browser? En større harddisk? Fuglene vet.

Lenke til kommentar

Mange grunner som plassmangel osv. Det er ikke bare å sette i et GBA-spill i DS-porten. Man må ha en egen port for GBA-spill. De kunne selvsagt gjort 3DS større eller fjernet noe for å få plass, men spørsmålet er hvor mange som faktisk bruker GBA-porten. Vi snakker to generasjoner bakover. DSi har for øvrig heller ikke støtte for GBA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...