Pettersenper Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Hei, jeg har nettop installert avast og avinstallert Norton. Vet ikke om det har noe med problemet å gjøre ettersom jeg har prøvd å deaktivere avast med samme resultat. Når jeg prøver å installere diverse ting får jeg opp beskjed om at jeg ikke kan det pga ingen tilgang til temp mappen Installasjonsprogrammet kunne ikke lage mappen ....Appdata\Local\temp.. Feil 5:Ingen tilgang can not create temp folder archive Har prøvd å fjerne skrivesperre på den, men det gir ikke noe nytt resultat. prøvde både ved å høyreklikke på mappen og med cmd slik som her: http://support.micro...kb/326549/en-us Noen ide om hva jeg kan gjør? har prøvd å kjøre som administrator også EDIT: såg forresten noen i et annet forum spørre om dette, angående samme problem: Microsoft Windows [Versjon 6.1.7600] Copyright © 2009 Microsoft Corporation. Med enerett. C:\Users\>set ALLUSERSPROFILE=C:\ProgramData APPDATA=C:\Users\...\AppData\Roaming CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files CommonProgramFiles(x86)=C:\Program Files (x86)\Common Files CommonProgramW6432=C:\Program Files\Common Files COMPUTERNAME=...-PC ComSpec=C:\Windows\system32\cmd.exe FP_NO_HOST_CHECK=NO HOMEDRIVE=C: HOMEPATH=\Users\.... LOCALAPPDATA=C:\Users\...\AppData\Local LOGONSERVER=\\-PC NUMBER_OF_PROCESSORS=6 OS=Windows_NT Path=C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program File s (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live;C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\PhysX\Common;C:\Windows\system32;C:\Windows;C:\Windows\System32\Wbe m;C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\;C:\Program Files (x86)\ATI Technol ogies\ATI.ACE\Core-Static;C:\Program Files\Microsoft Network Monitor 3\;C:\Progr am Files (x86)\Windows Live\Shared PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH;.MSC PROCESSOR_ARCHITECTURE=AMD64 PROCESSOR_IDENTIFIER=AMD64 Family 16 Model 10 Stepping 0, AuthenticAMD PROCESSOR_LEVEL=16 PROCESSOR_REVISION=0a00 ProgramData=C:\ProgramData ProgramFiles=C:\Program Files ProgramFiles(x86)=C:\Program Files (x86) ProgramW6432=C:\Program Files PROMPT=$P$G PSModulePath=C:\Windows\system32\WindowsPowerShell\v1.0\Modules\ PUBLIC=C:\Users\Public RGSC=D:\Programfiler\spill\Rockstar\Grand Theft Auto IV\Rockstar Games Social Cl ub\1_0_0_0 RGSCLauncher=D:\Programfiler\spill\Rockstar\Grand Theft Auto IV\Rockstar Games S ocial Club SESSIONNAME=Console SystemDrive=C: SystemRoot=C:\Windows TEMP=C:\Users\...\AppData\Local\Temp TMP=C:\Users\....\AppData\Local\Temp USERDOMAIN=-PC USERNAME= USERPROFILE=C:\Users\ windir=C:\Windows C:\Users\...> Endret 26. oktober 2010 av Pettersenper Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Dette kan godt skyldes en registry feil. Prøv å søk etter spesifikke registry feil relatert til produktet det er snakk om. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Har søkt endel men finner ikke noen med dette problemet som har en løsning Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Problemet ligger antageligvis i at jeg har endret lokasjonen til diverse mapper.... ...*uforståelig prat, les innlegg 7 lengre nede* Endret 28. oktober 2010 av Pettersenper Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Ingen som forstår seg på brukermappene i windows 7? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hadde jeg skjønt hva du mente så skulle du kanskje fått et svar. I Windows Vista og Win 7 kan du endre lokasjon på endel mapper i Mine Dokumenter til andre disker ved å velge Properties på f.eks mappa Min Musikk og så velge å legge/peke denne mappa til en annen disk. Om det er dette du har prøvd å gjøre er jeg dog litt usikker på. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Ja, jeg har endret lokasjon på endel mapper. Ikke mapper som ligger I mine dokumenter, men fra C:\Users\x til D:\Brukere\y. Jeg har blant annet flyttet mine dokumenter, nedlastningsmappen, bildemappen og videoer mappen til D:\ Det fungerte da jeg først gjorde det, men da jeg skulle prøve å flytte favoritter mappen en stund senere, erstattet den y , og det ble D:\Brukere\Favoritter. Alle mappene som jeg hadde lagt inn på y, ble nå undermapper av Favoritter. Datamaskinen fant likevel fram til å lagre filer i nedlastninger, og biblioteket viste fortsatt til bildene osv jeg hadde i D:\Brukere\y som nå var blitt til D:\Brukere\Favoritter. Derfor trodde jeg altså att det ikke var noe problem så jeg skiftet navn på D:\Brukere\Favoritter og endret det til D:\Brukere\y igjen. Det som ser ut til å være problemet er at filer under D:\Brukere\y nå ikke kan kjøres som administrator, og får ikke tilgang til å skrive i temp mappen, dvs at det ikke er mulig å installere program derifra. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Windows Vista og 7 har en annen måte å legge opp mappene enn XP gjorde. Jeg anbefaler at du ikke flytter enkeltmapper på den måten uten å vite veldig godt hva du gjør. Kan blir rot av det slik som du opplever. I registeret er det ProfileDirectory som setter banen for hele brukerområdet, for alle brukere. Ligger i: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList Under mappen finner du også listen over alle registerte brukere i systemet (ID på dem) hvor de også har en egen verdi ut i fra den nevnte nøkkelen. Dette kan endres i ettertid. Da bør du helst aktivere administrator og være logget på den når du endrer den. For du må flytte innholdet over til denne nye banen du definerer. Usikker på om dette vil hjelpe deg, eller da om jeg forstod problemet ditt godt nok. Hva jeg kan anbefale deg å gjøre er å migrere innstillingene dine via Easy Transfer Wizard. Når det er gjort endrer du banen til ProfileList og oppretter en ny bruker. Når du logger deg på denne brukeren vil mappen bli opprettet på den nye plassen. Migrer dermed over innstillingene fra Easy Transfer Wizard til denne nye brukeren. 1 Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Siden det bare er å gå inn på egenskaper, og så inn på plassering, trodde jeg at det ikke skulle være noe problem. Og det gikk jo trossalt bra inntil jeg prvøde å flytte favoritter mappen. Jeg har ikke plass på SSD harddisken til å ha brukermappene liggende. Brukermappen på D:\ disken tar 90 GB. SSD harddisken er på 64 GB, og jeg har ikke stort annet enn OS på den. Likevel er det av en eller annen grunn ikke mer enn 18,3 GB igjen på den. Jeg får altså omtrent ikke plass til spill uten å etterlate veldig liten plass. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hvis du har forandret lokasjonen via egenskaper på mappa så skal det funke fint det. Jeg har gjort akkurat det samme på den ene maskinen min og det har funka i flere år det. Ang. lite plass på systemdisken så kan det skyldes at indexering er skrudd på eller at den lagrer for mange restore points. Indeksering kan skrues av og restore points kan egentlig også det, eller om ikke annet begrenses noe. 1 Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Det er ikke satt av mye plass til restore points Tar den indekseringen mye plass? Greit å kunne søke opp ting raskt.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Nei, indekseringer tar ikke noe spesielt med plass. Og prosessen går som oftest bare når maskinen ikke er i bruk (idle). Og i tillegg går med lavprioritets IO på disken,som ikke krever noe spesielt med ressurser heller. Hva som tar plass av systemfiler er: - Gjennopprettingspunkt - Sidevekslingsfilen (pagefile.sys) (mellom 2-3GB vanligvis) - Filen for dvale (hiberfil.sys) (nesten like stor som minnemengden din) - Windows Update filer (c:\windows\softwaredistribution) Hva jeg kan anbefale er å flytte sidevekslingsfilen til en annen partisjon eller fysisk disk. Og dersom du ikke bruker dvale (hibernation) kan du slå den helt av. - Guide til hvordan flytte sidevekslingsfilen - Guide til hvordan slå av dvale Dette vil spare systemdisken din for nesten 10GB vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Dvalemodus har jeg allerede skrudd av. Går det ikke tregere om jeg flytter pagefile.sys til en annen harddisk? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Nei, det vil faktisk hjelpe på ytelsen noe. Om disken du flytter den til ikke er tregere selvsagt. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Jo, den er nok tregere. Den ville bli flyttet fra SSD harddisk til billig 500 GB harddisk Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Behold den på SSD disken. I så tilfelle kan du krympe den noe, men ikke altfor mye for da vil den skrive til disken unødvendig mye. Noe som ikke er bra for SSD. Endret 16. november 2010 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå