Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk kobler ut

Anbefalte innlegg

Bærbar Aspire 8943G med win 7. Problement er at tråløse nettverket detter ut. Kommer opp eit lite "!" på "signalstyrke" ikonet i høgre hjørne. Kan virke i 5min, 30, fleire timar eller ein heil dag. Men visst eg er mykje på youtube eller nedlasting so kobler det ut oftere. Etter en restart virker det som det skal ei stund før det kan koble ut igjen.

Kan også under maskinvarebahandling deaktivere driver til kortet og aktivere igjen så virker det. So eg reknar med at det er noko med drivaren har prøvd å oppdatere den. Men det kjem opp at det er den siste versjon.

Er no litt irritert på det etter kvart. Håper nokon kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve og deaktivere IP versjon 6 på det trådløse kortet og se om det hjelper selv om jeg egentlig ikke har spesielt mye tro på det. Men det kan være verdt et forsøk.

Om kortet har egen software for å koble opp så kan du også forsøke å bruke windows egen oppkoblingssoftware eller omvendt.

Du kan jo også avvinstallere driverne og innstallere dem på nytt.

Lenke til kommentar

IPV6 er deaktivert. Om det er egen driver programvare å finne på nett skal eg sjekke no.. Drivere har vært avinstallert og installert ei par ganger uten hell.. Sende frekvensen har vel ikkje so mykje å bety? Når det først er tilkoblet so skal det no vel ikkje skifte frevkens midtveis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...