Gå til innhold

Problemer med Internett!

Anbefalte innlegg

Hei! Er helt grønn på emnet, og håper noen her inne kan være til hjelp.

Har i 3 måneder hatt et velfungerende nettverk fra NextGenTel, inntil i går da min søsters PC ikke lenger kunne logge seg på. Det fungerer forsatt helt fint hos meg (faller ut noen ganger uten at det er et større problem). Selve problemet er at hun ikke lenger får opp ikonet i "Koble til et nettverk"-vinduet.

Mulig dette er litt snaut med info, men håper dere kan være behjelpelige :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det nedre høyre hjørnet på skjermen din så skal du ha et ikon som tilhører det trådløse nettverket på maskinen.

Høyreklikk dette og velg vis tilgjengelige trådløse nettverk, finn deres nettverk på listen og forsøk å koble til manuelt.

Har prøvd dette, men nettverket kommer ikke opp som et tilkoblingsalternativ.

Lenke til kommentar

Da kan det være at navnet dere har på det trådløse nettet er det samme som hos en eller flere naboer, endre SSID navnet til noe unikt for dere.

Last så ned inSSIDer 2.0 fra http://www.metageek.net/products/inssider/download og sjekk hvilken trådløs kanal det er minst enheter på og sett så deres trådløse nett til å sende i denne kanalen.

Er nok ikke det heller. Vet hva navnet/SSID er, og er kun to tilgjengelige trådløse nettverk her, og vårt er ikke på listen på min søsters PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...