alex100 Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 jeg sliter med å sette opp en FTP server i ClarkConnect med ProFTPD. når jeg klikker start skjer det ingen ting, og følgende blir skrevet i loggen: Jun 28 10:49:16 gateway proftpd: gateway.clarkconnect.lan - Fatal: unable to determine IP address of 'gateway.clarkconnect.lan'. Jun 28 10:49:16 gateway proftpd: proftpd startup failed derfor spør jeg om noen vet om noe alternativt FTP Program som jeg kan bruke? takker for alle svar... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 har du gitt opp allerede? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 har du gitt opp allerede? jeg har spurt flere ganger om hjelp men ingen kunne hjelpe meg. jeg har lagt det inn CC på nytt også. men kan du hjelpe meg? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 virker på meg som om du ikke har satt det opp riktig. Prøv å post i Linux delen av forumet. Min personlige oppfattning er at disse er de hyggeligste, mest hjelpsomme og mest kunnskapsrike i forumet. Jeg ville også tatt en titt i noen HOW-TO's Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Kan du ikke bare skrive localhost istedet for gateway.clarkconnect.lan? Eller ipen til gateway.clarkconnect.lan? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Ta heller en titt her: her, her eller her. NB! Ved senere problemer med CC er jeg sikker på at du er bedre tjent ved å poste problemene dine i Linux forumet eller evnt. på ClarkConnect Forumet. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Kan du ikke bare skrive localhost istedet for gateway.clarkconnect.lan?Eller ipen til gateway.clarkconnect.lan? hvor gjør jeg dette? hva skal jeg skrive? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 som jeg ser her, må jeg gå inn på en fil som er på /etc/sysconfig/network . hvordan kommer jeg meg dit? kan jeg gjøre dette fra en annen data slik som resten av configen? takker for hjelpen så langt forresten! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 som jeg ser her, må jeg gå inn på en fil som er på /etc/sysconfig/network . hvordan kommer jeg meg dit? kan jeg gjøre dette fra en annen data slik som resten av configen? Last ned PuTTY. Deretter kobler du deg opp til serveren din via SSH og riktig ip adresse. Logg inn som vanlig. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 når jeg skriver: /etc/sysconfig/network får jeg bare: bash: /etc/sysconfig/network: Permission denied jeg er logget på som root. hvordan skal jeg gjøre dette? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 når jeg skriver: /etc/sysconfig/networkfår jeg bare: bash: /etc/sysconfig/network: Permission denied jeg er logget på som root. hvordan skal jeg gjøre dette? cd /etc/sysconfig - enter nano network - enter Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 YES! Takker for hjelpen. Nå er den Running. Det jeg må vite nå er: Hvor skal jeg legge filene som kommer opp på FTP Serveren? og Hvor legger jeg til brukere og hvordan? dere skal vite at jeg er svært takknemlig for hjelpen jeg får! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Standard mappe for filer er vel /var/ftp (tror jeg). Videre konfigurering må du få hjelp til av noen andre.. Tipser om at WinSCPer et genialt program for å overføre filer til serveren din! Prøv det. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Standard mappe for filer er vel /var/ftp (tror jeg).Videre konfigurering må du få hjelp til av noen andre.. Tipser om at WinSCPer et genialt program for å overføre filer til serveren din! Prøv det. ok. tusen takk for hjelpen og takker for alle tipsene! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 28. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Bare hyggelig å hjelpe til. En annen gang kan jo du bidra med noe! Du finner informasjon om hvordan legge til brukere her: http://www.ahinc.com/linux101/users.htm Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juni 2003 Bare hyggelig å hjelpe til. En annen gang kan jo du bidra med noe! Du finner informasjon om hvordan legge til brukere her:http://www.ahinc.com/linux101/users.htm jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå