TTBird Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Heisann! Skal handle inn ny PC nå. Denne PC'en skal i hovedsak brukes til å kjøre 3ds max 5 og MS Flight Simulator. Programmerer også litt på .net plattformen. Jeg sitter per i dag med en PC som har en Intel prosessor på 500MHz, 10GB harddisk og 128MB RAM. Med andre ord: det er lenge siden jeg handlet datautstyr og jeg har ikke peiling på hva som gjelder og hva som passer sammen lenger. I store trekk ser jeg for meg at jeg trenger følgende utstyr: Prosessor på ca 2.4-6GHz. Litt utsikker på intel vs AMD. Noen som vet hva som går best sammen med 3ds max? 1GB RAM - trenger godt med RAM for 3ds max. Når det gjelder grafikkortet er jeg villig til å grave litt dypere i lommeboken for å få litt kraft bak det. Igjen litt usikker på hva som går best med 3ds max. Det er hovedkort, CPU, RAM og grafikkort jeg føler at jeg trenger litt hjelp med. Reste av utstyret tror jeg at jeg skal klare å finne fram til selv. Er veldig takknemlig for gode råd og tip! Lenke til kommentar
Mitsu3000 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Gå for P4 2.4 800fsb(eller2.6) som er de raskeste for tiden, er også overklokkvennlige. ABIT sitt IC7 er et veldig bra hovedkort, hvis du vil ha Gigabit nettverk og mulighet for 4xS-ata kan du kjøpe IC7-g. 9800Pro/FX5900 ultra er de beste skjermkortene for tiden, ville kjøpt et Hercules 9800Pro. Geil Golden Dragon Dual DDR 3200 eller 3500 er veldig bra ram, ikke alt for dyr. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 hey! Jeg vil nok anbefale intel p4 2.6 ghz ( http://www.discreet.com/products/3dsmax/p4/ <--< Her står det at Pentium 4 er veldig bra for 3dsmax, men det kan være kjøpt og betalt) Grafikk kort vil jeg anbefale et quadro kort hvis du har pengene. Hvis du skal ha et "spille kort" bør du gå for et nvida kort pågrunn av at det ser ut som ATI kortene har problemere med 3dsmax, maya etc. Seff. må du ha en gig med ram... Lykke til ostov Lenke til kommentar
TTBird Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Takker så mye for gode råd! Jeg har tatt rådene deres til meg, lest og studert så mye jeg kan om de nevnte komponentene, og kommet fram til at følgende komponenter høres ut som gode kjøp: Abit IC7, Intel P4 2.4 800FSB, GeIL PC3200 1GB. Jeg er derimot fortsatt litt usikker på hvilken skjermkort jeg skal velge. Jeg har kommet til at det blir enten et Radeon 9800 Pro eller Geforce FX 5900 kort. Quadro ble litt drøyt prismessig. Radeon ser ut til å ha en fordel når jeg skal kjøre MS Flight Simulator. Ref denne testen gjort på IL2-Sturmovik: http://firingsquad.gamers.com/hardware/msi...eview/page7.asp Jeg antar forholdene er omtrent de samme for MSFS. Mens FX5900 ser ut til å ha en fordel i 3ds max. Ref test: http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...ay/3dsmax5.html Nå er det ikke FX5900 som er med i testen men jeg antar at Geforce FX kort er vassere enn Geforce 4 Ti kort. Noen kommentarer til de ovenforstående fundering? Heller litt mot 9800 Pro. Tror jeg vil ha mer glede av høyere framerate i MSFS enn kjapp rendringstid i 3ds max. Skal ikke lager filmer. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Bare nevner et par ting når det gjelder grafikkort. Jeg har drived med 3D Studio MAX før, og vet at dette programmet krever mye ressurser. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg ville satset på rundt 1,5gb - 2gb ddr ram. Og jeg ville aldri gått for et FX eller Radeon kort om du skal jobbe med kraftig 3DSMax bruk. Jeg ville valgt enten ett av de billigste mid-end quadro kortene, eller et Wildcat VP kort. (870, 880, eller noe lignende). De er ikke altfor dyre heller.. Du får mye for pengene... Men ellers, om du vil gå for ett av "spille"korta likevel, vil jeg nok, som andre har sagt, valgt Geforce kortet fremfor Radeon... Mvh, Joachim Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Spørs hvor mye kraft du er ute etter, men til MS FlightSim er jo Parhelia med 3 skjermer en drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå