Gå til innhold

Liste over kjente filmer skrevet om til romaner

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha særemne på skolen og har tenkt til å ta det utifra vinkelen om filmer som blir skrevet om til romaner. Flere filmer har blitt basert på bøker, men andre ganger skriver forfattere om filmer til bøker og jeg lurte på om noen visste om noen kjente filmer hvor dette er tilfelle. Jeg tenker mer på litt nyere filmer og har allerede funnet 'V for Vendetta' som et alternativ. Om noen vet om noen så hadde det vært til stor hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, nå var V for Vendetta et gåendne tegneserie fra 80tallet. Filmen er bassert på den.

Ja, det er jeg fullt klar over, men det jeg tenker på er, også kjent som 'novelisation' på engelsk, tilfellet hvor forfattere skriver en allerede utgitt film om til bøker.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1740858

Romaner som da er basert på en film. Samme om filmen allerede er basert på noe, men det jeg skal fokusere på er hvordan en film blir skrevet om til bok.

Lenke til kommentar

Nå er den boken bare en full sammling av alle tegneseriene i et binn. Tegneserier er betegnet som Graphic Novels.

Så i min meining faller V for Vendetta ut fra kravene/ønskene dine.

Du har Star Wars filmene, som har resultert i utrolig mye skrive stoff som bøker, tegneserier osv osv. Mye å hente der. =)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...