Republic3D Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei! Jeg har et billån som jeg ikke har så mye igjen å betale ned på. Ifølge siste faktura er det 17855 kr igjen etter den fakturaen er nedbetalt. Finansieringen er gjennom BMW Financial Services. Jeg sendte en epost til de og spurte etter kontonummer, KID nummer og eksakt saldo fordi jeg ville betale ned hele den gjenstående summen. Da får jeg til svar: Hei igjen:) Hvis du vil innfri lånet nå, er det resterende beløpet 27016,- pr dags dato. Ved innbetaling, merk med ’’Innfrielse av lån på bil med reg.nr: *******’’ Summen kan betales inn på kontonummer 9750063**** Differansen er på mer enn 9000 kr! Det jeg lurer på er om de har rett til å eventuelt kreve gebyrer og renter hvis jeg betaler ned lånet for tidlig? Jeg har betalt ned vesentlig større billån uten å møte på sånne ting. Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 komplett.no opererar på samma måte. og skulle vara väldigt intressant ifall man fick svar på detta Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hva står i avtalen om dette? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Forslag: Ikke betal, la det gå til inkasso, og betal lånet da. Spørsmål: Hva skjer hvis man betaler mer enn det som står på giroen? Får man penger tilbake da? Noe som jeg alltid har lurt på. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Startgebyret på lånet er jo en del av hele lånebeløpet ifra starten av, så det kan jo umulig være det de plutselig skulle legge til. De har jo heller ikke lov til å trekke renter eller fakturagebyr ifra fremtidige innbetalinger som de går glipp av. Jeg forstår det bare ikke. Jeg svarte eposten slik: Hei Thea Hvorfor er beløpet 27016 kr? På min faktura står det 17855 kr. Det er en vesentlig forskjell. Hvis jeg betaler ned resterende beløp kan dere ikke fakturere meg for renter for den forestående perioden pluss gebyrer. Hva er det de 9161 kr ekstra er for noe? Mvh Andre @Login: Jeg har lett etter kontrakten og bladd i papirer tilbake til 2002 uten å finne den. På baksiden av fakturaene står det følgende: Ekstraordinær innbetaling Om du foretar en ekstraordinær innbetaling, ber vi om at du oppgir hvordan du ønsker at vi skal behandle innbetalingen. Du kan velge mellom å korte ned på løpetiden og beholde terminbeløpet, eller beholde løpetiden og redusere terminbeløpet. Jeg får bare vente til i morgen å se hva hun skriver tilbake. Endret 26. oktober 2010 av Wildbill Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Om du ikke får noe godt svar på dette ville jeg ha betalt inn f.eks. 17.000 som en ekstraordinær innbetaling, og gitt beskjed om at du vil forkorte løpetiden og beholde terminbeløpet. Det vil igjen si at neste (og siste) faktura vil bli på restbeløpet (da under forutsetning at terminbeløpet ditt er høyere enn restbeløpet på lånet). En ting: Har du fastrente på lånet? Da vil det bli en avregning som vil påvirke sluttsummen, men burde ikke bli i nærheten av beløpet du snakker om.. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 I dag fikk jeg denne eposten som svar: Hei Andre! Dette er min feil, beklager! Beløpet pr.dags dato er kroner 17.846,- Med vennlig hilsen Thea BMW Financial Services Norge Martin Lingesvei 17 PB 1 1330 Fornebu Tel: +47 67 11 80 10 Fax: +47 67 11 80 01 Du kan tro jeg var sånn passe lettet. Men jeg forstår fremdeles ikke hvor de fikk det første summen ifra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Sikkert fra et annet lån enn ditt (blingset på lånenummer). Vær obs på at enkelte finansinstitusjoner faktisk tar et gebyr for innfrielse, men dette skal fremkomme av vilkårene. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Sikkert "blingset" på samme måte som enkelte firma sender ut purringer ved en "feil" slik at godtroende, distre og ukritiske personer bare betaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå