Theudy Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei. Jeg lurte på hva jeg skal gjøre og må ha hvis jeg vil, koble en data opp mot nette( ha den ganske gjemt.) og fra Internett kunne se filmer og sånt på tv. Tv er uten Internett, så tror det jeg vil ha er noe som kan kobles opp mot nettverk/ annen maskin og kunne kobles til tv, og ha bra signal og kvalitet på bilde. Tusen takk for alle svar. Mvh Mathias Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Det aller greieste er å ha en dedikert HTPC som er koblet til TV'en med HDMI-kabel, og til resten av hjemmenettverket med Gbit nettverk. Du bør klare å kjøpe/bygge en brukbar HTPC for 3500-4000 kroner. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Som Ar'Kritz sier så er det nok en HTPC som er det greieste alternativet. Det finnes bøttevis med ferdige maskiner som er lagd for slikt i stort sett alle prisklasser f.eks Asrock Nettop ION330HT Atom C330 - Sort 2GB,320GB,BluRay Player/DVD±RW, full HD 1080P, UTEN Operatingsystem, pris 3995kr. Men det er bare et eksempel så du veit hva du skal se etter. En bærbar pc koblet opp med en hdmi kabel mot tv'n vil funke like greit men antagelig bråke noe mer. 1 Lenke til kommentar
Theudy Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Som Ar'Kritz sier så er det nok en HTPC som er det greieste alternativet. Det finnes bøttevis med ferdige maskiner som er lagd for slikt i stort sett alle prisklasser f.eks Asrock Nettop ION330HT Atom C330 - Sort 2GB,320GB,BluRay Player/DVD±RW, full HD 1080P, UTEN Operatingsystem, pris 3995kr. Men det er bare et eksempel så du veit hva du skal se etter. En bærbar pc koblet opp med en hdmi kabel mot tv'n vil funke like greit men antagelig bråke noe mer. 4000 er litt for mye synes jeg. vil helt ha noe litt billigere. er ung og tjener ikke stort http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/nettop/zotac-maghd-nd01/127833.5077/ så litt på denne,. tror du den funker fint, hvis det først og fremst er film jeg skal se på? takk for svar, mvh Mathias Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Den har en Atom 330 cpu og et ION skjermkort så den tilfredstiller kravene til hd film og andre nettbaserte filmtjenester så ja den burde gjøre susen den. Husk at OS ikke er inkludert med disse boksene så det er en ekstra kostnad her. 1 Lenke til kommentar
Theudy Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Den har en Atom 330 cpu og et ION skjermkort så den tilfredstiller kravene til hd film og andre nettbaserte filmtjenester så ja den burde gjøre susen den. Husk at OS ikke er inkludert med disse boksene så det er en ekstra kostnad her. Hej igjen. har nå prøvd å koble opp alt, men med en bærbar pc istedenfor en htpc. prøvde da og spille av en film som lå på den andre pc'en over internett, og det lægga helt ... Kunne ikke i nærheten av å se en film på den måten x) Blir det anderledes på en htpc, eller er det mye det samme. Og vet noen en løsning på problemet da? MVH mathias Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Maskinvaren må nødvendigvis være av såpass ny dato at den klarer å spille av HD-materiale. For eksempel klarer ikke hovedmaskinen min med 8800GTX skjermkort å spille av en 37,3 GB stor .mkv film uten alvorlig mye hakking, mens det integrerte skjermkortet i Core i3-prosessoren i HTPC'en min gjør det uten problemer. 8800GTX-kortet kostet i sin tid ca. like mye som hele HTPC'en. Endret 27. oktober 2010 av Ar`Kritz 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Lag kan komme av et utall ting som f.eks for mye aktivitet på nettet ditt, for mye aktivitet på disken/maskinen/nas'et du prøver å streame fra eller for mye aktivitet på maskinen du bruker til å spille av med. En maskin med for slapp cpu, skjermkort eller for lite minne kan også lagge. Prøv å last filmen over på maskinen du skal spille den av med. Jeg streamer filmer fra et NAS via en AC Ryan HD Mini mediaplayer og det funker helt fint så lenge det ikke er for mye aktivitet på NAS'et. Du får bare prøve deg fram, og sjekk at maskinen du bruker tilfredstiller minstekrava til slik bruk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå