Gå til innhold

Unngå tørre lepper om vinteren?


Zeph

Anbefalte innlegg

Nokon som har tips? Fant eit avsnitt i ein artikkel, men det sto ingenting om anbefalte produkter, ikkje i lenken heller.

Ikke bli «avhengig» av leppepomaden

 

Leppene er ekstra utsatt i kulden, og trenger også massevis av fuktighet når været blir kaldere. Noen leppepomader inneholder stoffer som virker uttørrende på leppene, derfor føler mange at de blir «avhengig» av leppepomaden. Unngå derfor leppepomader som inneholder fyllstoffer som mineralolje og lanolin, og velg gjerne en som kun inneholder naturlige og gjerne plantebaserte ingredienser.

 

Hvilke produkter bør du bruke? Les vår hudpleie-guide her!

 

Med myke, sprekkfrie lepper er det også lettere å få leppestiften til å se bra ut. Den hudfargede leppestiften er alltid hot, og denne sesongen gjelder de dype bærfargene som aldri før.

http://minmote.no/index.php/2010/10/slik-forebygger-du-tørr-høsthud/comment-page-1/#comment-25750

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som storforbruker om vinteren så kan jeg liste opp de jeg har på sirkulasjon:

Carmex, Blistex, blå Savex, Rosebud salve og Dermatone (solfaktor 23), samt andre ymse sunblocks som jeg ikke kommer på i farten.

 

Forskjellen på leppomadebruken på vinteren i forhold til sommeren, eller når man er inne, er at man ikke ønsker rent vannbaserte produkter, men faktisk vil ha de med mineralolje, lanolin etc. Disse vil beskytte leppene mot vind og kulde. De fuktighetsgivende produktene vil tørre ut leppene fortere siden vannet i dem vil fordampe og kjøle ned leppene. De gir heller ikke noe beskyttende lag som hindrer uttørring.

 

Vaseline er en god standby å klisse på leppene og resten av ansiktet for den saks skyld. Gjerne puddre i tillegg om det blir for mye gris.

 

Som allerede nevnt er det beste rådet å få i seg nok veske. Kaldt vær er like dehydrerende som varmt vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lipsyl + drikke mye pleier å funke helt fint for meg.

Blir alt for avhengig av lypsyl, synest ikkje langtidseffekten er noko særleg heller.

 

Med alle damer som daller seg til kvar helg må det vel finnes noko som funker bra.

 

Med mykje væske, kor mykje er det snakk om i løpet av eit døgn på vinterstid?

Lenke til kommentar

Jeg hadde mye tørre lepper før, etter lange dager ute i kulden. Jeg bruker Blistex eller Savex, de selges til under 50-lappen på apoteket og fås i veldig små bokser. Varer forøvrig lengre enn str. skulle tilsi!

 

Smør på et tynt lag før du går på jobb/skole, og et når du komme hjem igjen/før du legger deg, det funker kjempebra for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...