Gå til innhold

Smarttelefon og NetCom YoungTalk


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Sony Ericsson mobil (W610i), og har tenkt å skaffe meg en ny smart-telefon. Men nå er det sånn at jeg har NetCom YoungTalk abonnement på denne telefonen og har en rimelig stor sum med penger igjen på kontoen min (flere tusen). Det er mange år siden jeg kjøpte denne telefonen så jeg har ingen bindingstid igjen på abonnementet.

 

Ut ifra det jeg har funnet på NetCom sine sider så er det ganske usannsynlig å få disse pengene utbetalt, eller til og med overført dersom jeg bytter abonnement til noe annet en YoungTalk (selv om det er NetCom)? Har jeg forstått det riktig? I så fall vil jeg gjerne finne en måte å fortsette med samme abonnement, men på en smart-telefon.

 

Jeg er mest interessert i å skaffe meg en iPhone (evt. en Samsung Galaxy S). På NetCom sine sine sider ser det ut som det kun er iPhone 3GS (av iPhone) de støtter med mitt abonnement.

 

- Hvis jeg kjøper iPhone 3GS (eller Samsung Galaxy S) fra NetCom med YoungTalk abonnement (altså viderefører det jeg har), vil jeg beholde den summen jeg har på kontoen min nå?

 

- Hva om jeg kjøper en telefon direkte fra forhandler. F.eks en iPhone 4 fra en apple forhandler, altså ikke operatørlåst. Vil denne fungere direkte med abonnementet mitt, selv om NetCom ikke selger iPhone 4 med YoungTalk selv?

 

- Evt. hva om jeg kjøper iPhone 3GS fra en apple forhandler (ulåst) og bare bruker sim-kortet jeg har nå?

 

- Hvordan fungerer egentlig YoungTalk på smart-telefoner? Det står "DATA - 20,-" på NetCom sine sider for iPhone 3GS. Vil det si at jeg bruker 20,- kr fra min konto ved data-trafikk? Så, jeg kan få tømt de 1000'er av kroner jeg har på kontoen nå ved å "surfe" og laste ned programvare/spill/osv? Jeg blir ikke belastet ekstra på neste regning pga datatrafikk? Det trekkes fra konto til den er tom?

 

 

-Thomas-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i samme situasjon som deg med en del saldo på youngtalk, jeg fikk mulighet til å bruke denne saldoen til å betale for den nye telefonen samt at det som ble igjen betalte for det nye abonnementet helt til saldoen ble "tom". Bare å høre med netcom :)

Lenke til kommentar

Det høres jo ut som en veldig bra løsning.

 

Gjorde du dette via nettbutikk eller hos en lokal forhandler? Bør jeg snakke med 05050 eller 81568611 isåfall? Eller kan jeg dra til en NetCom forhandler som Telebutikken, Elkjøp, eller SpaceWorld (i Trondheim) og få denne typen deal direkte der?

 

-Thomas-

Lenke til kommentar

- Hvordan fungerer egentlig YoungTalk på smart-telefoner? Det står "DATA - 20,-" på NetCom sine sider for iPhone 3GS. Vil det si at jeg bruker 20,- kr fra min konto ved data-trafikk? Så, jeg kan få tømt de 1000'er av kroner jeg har på kontoen nå ved å "surfe" og laste ned programvare/spill/osv? Jeg blir ikke belastet ekstra på neste regning pga datatrafikk? Det trekkes fra konto til den er tom?

 

 

-Thomas-

Jeg har en iPhone 3GS, med YoungTalk og en månedlig saldo på 200kr. Dette er for lite. Jeg vurderer nå sterkt å gå over til et annet abbonnement, med litt gustigere tilbud.

 

Angående datatrafikken, betyr det at du maks kan bruke 20 kr på datatrafikk om dagen, og utover det surfe så mye du vil.

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel Sony Ericsson mobil (W610i), og har tenkt å skaffe meg en ny smart-telefon. Men nå er det sånn at jeg har NetCom YoungTalk abonnement på denne telefonen og har en rimelig stor sum med penger igjen på kontoen min (flere tusen). Det er mange år siden jeg kjøpte denne telefonen så jeg har ingen bindingstid igjen på abonnementet.

 

Dersom du bestiller iPhone fra NetCom med et annet NetCom-abonnement, så vil resterende ringesaldo på YT bli trukket fra på din neste faktura.

 

- Hvordan fungerer egentlig YoungTalk på smart-telefoner? Det står "DATA - 20,-" på NetCom sine sider for iPhone 3GS. Vil det si at jeg bruker 20,- kr fra min konto ved data-trafikk? Så, jeg kan få tømt de 1000'er av kroner jeg har på kontoen nå ved å "surfe" og laste ned programvare/spill/osv? Jeg blir ikke belastet ekstra på neste regning pga datatrafikk? Det trekkes fra konto til den er tom?

 

På YoungTalk koster det 20 kroner PER medbayte datatrafikk du overfører til eller fra din mobiltelefon, så fremt du IKKE er tilkoblet et trådløst nettverk. YoungTalk har INGEN makspris på datatrafikk, så om du bruker 100 MB på én dag, så blir du belastet 2000 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...