Potteplantee Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei! Tenker litt på å begynne å trene da jeg følger jeg er veldig spinkel. Er ca 185 høy og veier 65 kg. Vil helst trene for å se kraftigere ut, selve styrken bryr jeg meg ikke noe særlig om. Saken er den at jeg ikke har mulighet til å dra på noe treningssenter og har heller ingen apparater eller noe slikt hjemme heller. Hvilke øvelser kan jeg gjøre for å oppnå det å bli kraftigere? Hvor ofte bør jeg gjøre disse øvelsene? På forhånd takk! Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Øv deg på å spise. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Problemet er at trening for å bli større innebærer mer "kunstige" øvelser enn trening for å bli sterkere (enkelt sagt, man kan selvsagt ikke isolere de to helt). Hvis du kjører et program hvor du bare bruker din egen kroppsvekt vil du kunne bli mye sterkere, men det vil ikke synes så godt. Spanderer du et sett manualer har du plutselig et stort utvalg mer helsestudio-aktige øvelser. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Øv deg på å spise. Vitsen med det da, hvis man ikke trener. Det er trening+kosthold som gir resultater, ikke bare trening eller bare spising.. Musklene bør brytes ned før de bygger seg opp vha mat. Så det er en viss sammenheng her..... Hvis du søker opp øvelser som Dips, chins, inversed row så kan du se om ikke du kan være litt kreativ. Du finner sikkert noe hjemme du kan trene deg på med bare disse tre + planke, dekker du allerede skuldre, triceps, biceps, lats , trapezius, øvre rygg, mage og mer. Du vil selvsagt ikke oppnå samme resultat som i et treningsstudio, men likevel! Etterhvert som du f.eks blir god på dips eller chins så kan du ta på deg en sekk med vekter eller steiner/noe tungt i og fortsette i vei 3 ganger i uken er mer enn nok. Og det trenger ikke vare så lenge hver gang. MEN.. De fleste har råd til et par manualer da.. Det gjør ting lettere Endret 3. november 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
QwertyC Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Samme hva slags øvelser du trener så må du ligge i kalorioverskudd for å kunne bygge. For at du med dine 185cm skal se stor ut bør du ligge på rundt 80-90kg. Av styrkeøvelser ville jeg kjørt push-ups, sit-ups, chins og pull-ups, samt dips (hvis mulig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå