dagove Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Hallo! Eg kjøpte nettopp ei skjøteledning borte på jernia, men då eg kom heim gjekk det opp for meg at den ikkje passa i støpselet. kontakten var heilt rund rundt kanten, og hadde ikkje dei hakka på sidan som de aller fleste stikkontakter har. http://www.amigaab.se/prods.php?id=21 (ctrl-f: "360006") Uansett, eg tenkte at eg kunne berre kutte av ein del for å få den inn, men då såg eg desse svarte spora: ..og då begynte eg å lure på om dette kanskje ville utløse ein eksplosjon av james bond-dimensjonar. SÅ! er dette lurt eller er dette farleg? takk på forhånd. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Du forsøker med andre ord å sette en ujordet kontakt (skjøteledning) i et jordet støpsel? Det er fy-fy innen sterkstrøm (240 Volt). Lampettledninger er samle (Eurokontakt) og kan benyttes. De andre runde sakl ikke benyttes i jordet støpsel. Lenke til kommentar
dagove Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 haha oi! kjøpte den første og billigaste eg såg utan å tenke over noko. uansett, takk for svar! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Støpsel=han og stikkontakt=hun... Lenke til kommentar
dagove Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 haha, skal innrømme at det ikkje er mi sterkaste side! takk for leksjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå