EinarEriksen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Lanserer to GPS-er som i sanntid viser deg hvor køene du ikke vil stå i befinner seg. Les mer Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Blir spennende å se om dette etterhvert finner veien til TomToms iPhoneapp. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 HD trafikk står da for High Fefinition Trafikk? Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 High Density Traffic kanskje? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 45kr mnd etter første året hørtes litt dyrt ut for noe hvermansen antageligvis sjeldent bruker... Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Enig. Akkurat den der var litt uheldig. Det er 540 kr i året, (pluss mva?). I tillegg må man ha kartoppdateringer og fotoboksvarsling. Tilsammen koster jo dette ganske mye. Det er nok slik at hvermannsen da tar og kjøper et kort når jeg skal på sommerferie /vinterferie/påskeferie med bilen. Resten av året er det ikke noe bruk for det hos meg i hvertfall. Det vil være anderledes for yrkessjåfører. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Blir det ikke kø hvis alle vet hvor det ikke er kø? Ender det ikke opp med at vi bare flytter køene? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Blir det ikke kø hvis alle vet hvor det ikke er kø? Ender det ikke opp med at vi bare flytter køene? Alle vil jo (forhåpentligvis) ikke flytte seg til samme sted. Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg ser for meg at med TomTom vil man unngå disse knutepunktene som skaper køer, siden man ikke lar køen utvikle seg lenge før nye bilister blir dirigert på en annen vei enn køen. Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Kan jo nevnes at Waze allerede gjør dette, gratis, på mobiltelefoner. Hvor bra dette fungerer kommer jo helt an på antall brukere, så litt rart at det kun kommer på high end-modellene i første omgang. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Blir spennende å se om dette etterhvert finner veien til TomToms iPhoneapp. HD Trafic er allerede i TomTom sin iPhone app. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Har mer troen på waze, i denne sammenhengen, veldig bra real-time rapportering allerede, og du får med politikontroller, og bilder av ulykker som en bonus. http://world.waze.com/ Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Waze ser konge ut. Nesten så jeg får lyst på bil Men altså - dette er fremtiden. Og etterhvert som mange bruker tjenesten, så kan tjenesten selv rute kun en andel av trafikken til alternative ruter slik at trafikk-fordelingen blir optimal. Altså - om det nærmer seg kø-terskelnivået for en strekning så kan f.eks. hver tiende bil få tips om å ta en alternativ rute dersom føreren har oppgitt en rute som lar seg omdirigere. Sånn løser man altså "hva om alle bruker tjenesten?"-paradokset! Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Har brukt waze en stund nå og må si at jeg liker denne form for navigasjon meget godt. Greit at vei nettet er litt dårlig, men det er opp til oss brukere og få det bedre:) Det blir nesten som et spill også Jeg er hvertfall hekta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg