Gå til innhold

Sjekk denne pc'en

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke PCen til? Hvis det er gaming er det i hvertfall en god og sterk PC du har satt sammen der. Er du villig til å legge inn 1300 til kan du gi systemet en god boost med en Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2.

Har selv hovedkortet og CPUen du har valgt deg ut og kan melde at de fungerer ypperlig sammen. Klokket opp til 4Ghz nesten uten å stille på volten, og kjører stabilt på gode temperaturer. Har du tenkt på kjøler til CPU eller skal du bruke stock? Vil nesten anbefale deg å kjøpe en annen kjøler enn den som følger med, da denne er en trist sak :thumbup:

Lenke til kommentar

Skulled nok kjøpt HD 6870..

Men det er en annen ting jeg kan pirke på. Du skulle kanskje ha kjøpt Corsair HX 850w istedet for TX modellen. HX er modulær og har et par andre fordeler jeg ikke kommer på i slengen, men den er uansett bedre. Ellers et bra oppsett :)

Lenke til kommentar

Viss du har tolmodighet, venter du til AMD 69xx serien ;)

er det virkelig så stor forskjell på 69xx serinen og 5870?

er det virkelig smartere å kjøpe 6870 hvis man [ikke] tenker på pris?

jeg har også lagt til en psu som tåler i cfx

jeg kommer sikkert til å legge til ssd og cpu cooler i senere tid med tanke på at jeg er konfirmant neste år :D

Endret av WounderMan
Lenke til kommentar

er det virkelig så stor forskjell på 69xx serinen og 5870?

Nå er ikke spesifikasjonene lekket enda(etter det jeg vet), men hvis man ser på 6870, sammenlignet med 5770, vil du få vesentlig høyere ytelse per watt, og etter min mening så teller det veldig mye.

PS! Jeg har samme prosessoren, og jeg synes den blir ganske varm med stock kjøler, så en bedre kjøler er lurt.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Ved kjøring av prime95, small FFT, får jeg 67-70 grader som maks temp gitt av Core Temp. Dette er med 1,216V, BLCK=167 og 24x multiplier. Bruker Noctua sin monsterkjøler, så tør ikke tenke på hva den stakkarslige stock kjøleren hadde greid å fjerne av varme...

Synes dette er veldig respektable temperaturer, og kommer skjelden så høyt under normal spilling. Et lite unntak er BFBC2 der det går hardt for seg til tider :p

Håkon

Lenke til kommentar

I mine øyne er det en veldig god grunn for å gå for et 6850 eller 6870 kort :

Ytelse og watt forbruk, kortet er veldig bra på disse punktene, prissmessig ligger det veldig bra ann også.

Et annen punkt å huske på er at Pc markedet opplever stadig flere nedganger på store spilltitler så det spørs nå om det virkelig er verdt å bruke så mange tusen på et skjermkort når det ikke er sikkert at man lenger får de store produksjonene og at man fint har kunnet greid seg med "billige" skjermkort.

Lenke til kommentar

Hadde heller tatt en koselig i7-920 d0 og satt den til 4,4-4,6 med en grei kjøler på :)

Egentlig samme cpu bare med en brikke som er litt mer villig til klokke.

Da ville jeg heller valgt i7-950 som er priset til 2400,- på komplett.

Edit: ohoi, glemte helt at trådstarter faktisk hadde valgt i7-950 :)

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Kort fortalt så ser det sånn ut:

5750->6850

5770->6870

Etterhvert vil det også komme oppgraderte versjoner av high end 5xxx serien:

5850->6950

5870->6970

Dette skaper selvsagt endel forvirring for øyeblikket :)

Hovedpoenget her er at 6870 gir nesten lik ytelse som 5870 til 1000 kr mindre og er dermed et bedre valg. Du får også en bedre versjon av eyefinity med på kjøpet.

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...