Gå til innhold

Skole maskin. Program som resetter den når du slår den av.


Anbefalte innlegg

Har noen et godt tips til program som resetter maskinen?

Problemet idag er at elevene laster ned og gjør mange endringer på maskien noe som gjør at den jobber tregere og generelt jobber dårligere.

Jeg kunne tenkte meg et program som gjør at når du slår den av slettes alt av data fra sist økt slik at ingen skaddelig program lagres på maskien.

På skolen har vi server der all viktig data lagres. På nettverksstasjoner.

Er en stor fordel om programmet er gratis.

 

Noe tips om program som gjør dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen et godt tips til program som resetter maskinen?

Problemet idag er at elevene laster ned og gjør mange endringer på maskien noe som gjør at den jobber tregere og generelt jobber dårligere.

Jeg kunne tenkte meg et program som gjør at når du slår den av slettes alt av data fra sist økt slik at ingen skaddelig program lagres på maskien.

På skolen har vi server der all viktig data lagres. På nettverksstasjoner.

Er en stor fordel om programmet er gratis.

 

Noe tips om program som gjør dette?

 

Gjør som skolen vår(jeg går i tiende). Sett sperrer på og laste ned, og ikke lå dem ha tilgang til kontrollpanel.. Sellom, hvis det er noen 1337 folk der(som meg...) så klarer de fortsatt og laste ned.. :thumbup: Men er ikke så mange folk som klarer og lure seg unna den sperren ;) Så.

 

Kjør sperrer for og laste ned, og ikke tillat adgang til kontrollpanel

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har noen et godt tips til program som resetter maskinen?

Problemet idag er at elevene laster ned og gjør mange endringer på maskien noe som gjør at den jobber tregere og generelt jobber dårligere.

Jeg kunne tenkte meg et program som gjør at når du slår den av slettes alt av data fra sist økt slik at ingen skaddelig program lagres på maskien.

På skolen har vi server der all viktig data lagres. På nettverksstasjoner.

Er en stor fordel om programmet er gratis.

 

Noe tips om program som gjør dette?

jeg regner med at det er snakk om et datarom som da mest sannsynelig kjører noe gammelt skrall med xp?

hvis så vil jeg anbefale steadystate, tar litt tweaking men funker kjempebra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Steadystate er lagd for akkurat det du vil, men microsoft slutter med det i disse tider, og de har ingen planer om å støtte windows 7.

 

VirtualPC :), gratis, lastest ned fra microsoft. Virker på xp sp3 og oppover tror jeg.

Da kan du velge om du skal lagre endringer eller ei, rulle tilbake til tidligere versjon osv osv. Du kan starte opp forskjellige miljøer til hver klasse/time osv og masse fanzy muligheter.

 

Må prøves, mange som bruker, tror f.eks glasspaper gjør det sånn.

Endret av Bullyoung
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...