Gå til innhold

Dårlig IntelliSense i MS VC++ Express Edition ?

Anbefalte innlegg

Driver og lærer meg C++ fra bunden av nå i VS. Men jeg synes IntelliSense er nesten helt fraværende! Etter å ha jobbet med nFringe for UnrealScript i VS i lang tid nå, så har jeg blitt helt avhenging av Intellisense. Trodde det liksom var en standar ting i VS uansett språk (som VS støtter). Eller er det fordi jeg bruker Express Edition og ikke fullversjonen? Under Options > Text Editor > C/C++ så tår det ikke noe IntelliSense.

Savner ting som auto-complete av variabler (fant forresten ut nå at man kunne trykke ctrl+space! :p), og at kommentarer til funkjsoner og variable vises i auto-complete, sånn som nFringe gjør.

(er det forresten noen andre her på forumet som har erfaring med UnrealScripting..?)

Endret av WillY-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver og lærer meg C++ fra bunden av nå i VS. Men jeg synes IntelliSense er nesten helt fraværende! Etter å ha jobbet med nFringe for UnrealScript i VS i lang tid nå, så har jeg blitt helt avhenging av Intellisense. Trodde det liksom var en standar ting i VS uansett språk (som VS støtter). Eller er det fordi jeg bruker Express Edition og ikke fullversjonen? Under Options > Text Editor > C/C++ så tår det ikke noe IntelliSense.

Savner ting som auto-complete av variabler (fant forresten ut nå at man kunne trykke ctrl+space! :p), og at kommentarer til funkjsoner og variable vises i auto-complete, sånn som nFringe gjør.

(er det forresten noen andre her på forumet som har erfaring med UnrealScripting..?)

anbefaler deg å heller bruke "visual assist" pluginen til vs.

her er mer info om intellisense for vs2010.

http://blogs.msdn.com/b/vcblog/archive/2009/05/27/rebuilding-intellisense.aspx#9644735

Lenke til kommentar

Den koster penger da :\ Men trodde liksom detta var standar ting i VS, siden nFringe til VS bruker det med UnrealScript.

Jeg brukte forresten vs2008. Prøvde 2010 nå, men var ikke noe forskjell der..

Endret av WillY-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den koster penger da :\ Men trodde liksom detta var standar ting i VS, siden nFringe til VS bruker det med UnrealScript.

Jeg brukte forresten vs2008. Prøvde 2010 nå, men var ikke noe forskjell der..

VS har en slik oppførsel i alle andre språk enn C++. Prøv C#, Visual Basic eller HTML, så er den mer hjelpsom.

I C++ sier den bare hvilke parameter, datatype og returverdi, men ikke noe mer. De skrev om hele C++ parseren i 2010 versjonen, på grunn av at den ikke fungerte så bra i 2008 versjonen.

C++ har ingen innebygget informasjon om parametere og slikt som .NET har, og det er en (litt dårlig grunn) til at dette mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...