Gå til innhold

Min WiFi internett-brikke-greie funker antakeligvis ikke på Windows 7 - må få ny.

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nylig bestemt meg for å oppgradere til Windows 7, men så gikk det opp for meg at modemet jeg bruker akkurat nå neppe støtter noe mer fancy enn XP. Dette var ikke noe problem i seg selv; en internettleverandør vi tenkte på å bytte til mente visstnok at når vi går over til dem, kommer de til å skifte den ut med en helt ny en.

Men da er det noe annet med den lille WiFi-faenskapen vi bruker - en såkalt "Dell TrueMobile 1300 Wireless USB Adapter". Det internettleverandør-mennesket jeg snakket med på telefonen, mente at det var en viss mulighet for at ikke selve den ville støtte Windows 7, heller - men det kunne jo selvfølgelig ikke de gjøre noe med. Så nå må jeg få meg en ny en. Jeg driver og sjekker rundt på internettbutikker akkurat nå, men problemet er jo at jeg vet svært lite om disse greiene, da.

Så mine spørsmål er: Er det noe jeg burde vite spesielt om de gjenstandene jeg tenker å kjøpe? Er det enkelte av disse brikkene som bare vil funke til enkelte modem? Er det visse krav til bruk og installasjon av sånne som jeg burde kjenne til, men som tydeligvis ikke står oppført noe sted? Har dere noen spesielle anbefalinger, kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...