mariusberg Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei. Jeg søker en Selvstendig næringsdrivende elektriker for oppdrag i Oslo. Er du en elektriker som er ekspert til å legge tcp kabler da er du personen jeg vil snakke med. Send meg en pm om du er rette personen. Mvh mariusberg Lenke til kommentar
mistert Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hvilken lønn snakker vi? Hvor lange strekninger snakker vi om? Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 er snakk om Oslo området, lønn diskuteres. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 http://mittanbud.no/ Jeg tror ikke dette er rette forumet for å treffe bredt med slike søknader. I tillegg er det fleste elektrikere ganske kyndig på legging av Cat5 og Cat6 kabel som jeg går utifra at du mener. Lenke til kommentar
mariusberg Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 jeg skal ikke han en jobb utført men søker en å ha ett samarbeide med.. Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Da trenger du en installatør. Og en installatør som er villig til å reise rundt å jobbe som elektriker istedenfor å sitte på kontoret å styre bedriften sin. Det finnes ikke selvstendig næringsdrivende elektrikere. En elektriker har kun lov å drive installasjoner hos seg selv som selvstendig. Det er strenge krav til elektroinstallasjoner. Og skal man kunne dokumentere og godkjenner arbeid, så må man ha papirer for det. Skal elektrikeren gjøre installasjoner andre steder. Så må han jobbe for et autorisert elektrofirma. Eller han må ha installatør papirer. Teknisk fagskole 2år, +installatørprøven. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 En elektriker kan drive selvstendig, en installatør kan leie ut sine tjenester til et firma. Dog kommer det nok en regelendring iløpet av kort tid. El&it streiker for blant annet dette en dag i November. Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Elektrikeren kan drive selvstendig. Men da må han ha en installatør til å gå god for arbeidet han gjør. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) En elektriker kan drive selvstendig, en installatør kan leie ut sine tjenester til et firma. Dog kommer det nok en regelendring iløpet av kort tid. El&it streiker for blant annet dette en dag i November. Beklager å måtte si det, men du har bommet totalt. Aldri har det du sier vært noe tema så lenge jeg har vært medlem i EL&IT (3,5 år). Ikke vet jeg hvor du har denne informasjonen i fra, men kilden din er alt annet enn troverdig. Ingen elektriker kan drive selvstendig (aka. selvstendig næringsdrivende) med installasjoner, både til private og bedrifter. Slik har det vært i sikkert 20 år, om ikke lengre. Man er NØDT til å enten være installatør selv, og ha fagbrev som elektriker. Eller så er man nødt til å ha en installatør bak seg, men da er man ikke selvstendig næringsdrivende. De eneste måtene jeg vet man kan drive selvstendig på, er om man jobber med å levere maskiner. Da har man lov til å sette sammen det elektriske anlegget på maskinen (jfr. FEU, DSBs rettningslinjer etc.). Man kan IKKE koble tilførselen til maskinen, bare komponenter som tilhører maskinen, og da trenger man ikke å ha elektrobakgrunn (jfr. harmoniserte regelverk i Europa). Eller så kan man som elektriker leie seg ut til installatører. P.S. Her er en appell i fra EL&IT som forklarer hvorfor det ble streiket i fire timer. http://elogit.no/asset/10414/1/10414_1.pdf Som du/dere ser har det ingen ting med selvstendig næringsdrivende. P.S. 2: Skal man drive montasje av tele/dataanlegg holder det ikke å være elektroinstallatør. Man er også nødt til å være teleinstallatør - gruppe TIA, om man skal drive installasjon i nettet som tilhører andre. Endret 10. november 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 vet om flere som er slvstendige næringsdrivenede. de driver et eget foretak som gjelder bare seg selv. de leier seg ut til bedrifter. trenger ikke bedrift å gå god for arbeidet. de går til aktører med installatører. går ikke til privatmarkedet fordi de vil ha forsikring som de må få gjennom en autorisert elektrobedrift. derfor vil og montører gå gjennom en aut. bedrift. men du må ha god reklame på deg for at bedrifter skal velge deg. som S.N. slipper du mye skatt og. går man offshore så blir du faen meg rik på noen veker. mens mitt firma leier inn S.N. polakker. de prøver å få de i et eget utleie firma. men spørs hvor mangen som blir igjen hvis elogit får det som de vil. og det vil jeg og ha. montører skal ha kunnskapen. polakker har som regel bare erfaring. sikkert med mange brannsår og psykiske smeller med strøm. men de jobber og på den mest ulønnsomme metoden i verden. de er ikke vant med morderne teknologi. hvis vi starter samtidig så blir jeg ferdig med å branntette og stripse kablene når de skal starte å stripse. vi har og lærlinger som får makta over polakker pga. lærlingen vet hva og hvordan ting skal gjøres. vi har sett hvor flinke polakker er i Norge. nedbrente hus og det værste saker. men noen få polakker er veldig flinke. vi har og baser som ikke vet hva som er ferdig fordi undersatte polakker ikke forteller basene noe. da går ting til helvete. det såg en på den siste skipet vi leverte. det var Fugro Geoteam sin Geo Coral som er seismikkskip med 3D og 4D leiting etter olje og gass. de kan være S.N. men ting er litt begrensa. man velger og lønnen sin selv, egne forsikringer, lite utgifter og mye mer. Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Uansett hva man sier. Hva man kjenner til ol han ikke . En elektriker kan leie seg ut til firma. Men han kan ikke gjøre selvstendig arbeid. Han blir kun leid ut som arbeidskraft. Og det er firmaet som leier inn som står med ansvaret. Trådstarter spurte etter elektriker han kunne samarbeide med. Og da blir det et samarbeid med de to. Elektroarbeid som da blir gjort må godkjennes av en installatør. Det er lovfestet i Norge : Elektroinstallasjoner skal dokumenteres og godkjennes av en autorisert installatør. Man kan få en enhver elektriker til å gjøre jobben. Men for at installasjonen skal være lovlig. Så må en installatør godkjenne arbeidet. Endret 20. november 2010 av Arteju Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå