Gå til innhold

Ny PC til ca 10 000, tåle hardt bruk og ha stille vifte. MAC?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en HP Pavilion dv7 2005oe, den bråker hele tiden, som et fly som skal ta av når jeg kjører mange programmer. Dessuten er det er 17" så jeg kan ikke ta den med rundt.

Har hørt at det er fordi prossesoren blir varm at viften må gå hele tiden? Kan noen forklare meg noe rundt dette?

Til tider kjører jeg pcen ganske hardt, og jeg har lyst til at en ny pc skal tåle dette uten å hakke eller bråke altfor mye.

Jeg bruker pcen til: koblet til tv via hdmi, ser på serier med VLC, utorrent med mange torrenter gående, Firefox, iTunes, photoshop, spotify, osv.

Jeg har egentlig ikke lyst å bytte til MAC, men det må jo være en grunn til at folk lovpriser denne? Er de stille og tåler å kjøre mange programmer samtidig?

Kan noen anbefale meg en laptop som tåler denne typen bruk (ikke HP!!!!) på ca 13, 14 max 15"? Vil ha 4 GB ram og minimum 300 GB harddisk?

Tusen takk for svar :)

May

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer 3820tg, 4820tg, eller 5820tg (13 14 og 15" respektive) med radeon hd5650 er stille helt til du begynner å spille, under tunge spill går viftene i gang, men det er ikke akkuratt noe du vekker naboen med. Jeg gikk for en 4820tg selv da jeg syns den er utmerket. At den i tillegg er rett over 2cm tykk og veier rett over 2kg er jo hellet ikke dum. I hvert fall ikke når man legger til at med det store batteriet (som desverre stikker nedover) så kan man fint tyne ut både 13 og 14 timer batteritid. (7 timer om du ser på film i full-hd, 3 timer om du spiller tunge spill) Trekk fra 33% fra de tidene med batteriet som ikke stikker ut.

4gb ram, 640gb hdd, core i5 2.4ghz, 1366*768 skjerm.

Alle pcer skal tåle å bli brukt til det ytterste av belastning uten større problemer, og så lenge du ikke har masse malware og virus burde den ikke bli nevneverdig treg av at du har et par programmer oppe heller. Bare nå har jeg 12 programmer i gang og pcen er akkuratt like rask som med ett program i gang.

Lenke til kommentar

Merk at butikkmodellene ofte er slarkete av seg, jeg vet ikke om det er fordi alle drar i dem, eller at det batteriet mangler, men den er mye mer "tight" ut fra esken enn de i butikken er, og jeg har ikke etter 1mnd opplevd noen tegn på at den skulle bli mer slarkete på noen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...