Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firesheep plugin

Anbefalte innlegg

Så denne idag. Kan være kjekk å kjenne til :

Kripos advarer mot bruk av ”Firesheep”

Gjennom medieomtale har programutvidelsen ”Firesheep” blitt markedsført som et lavterskeltilbud for å kunne samle inn brukernavn og passord fra intetanende internettbrukere i trådløse nett. Programmet er enkelt å laste ned, installere og bruke. Kripos ønsker derfor å informere nettbrukerne om det straffbare ved å bruke Firesheep og andre lignende programmer.

Les resten hos politiet.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men la oss si at person 1 laster det ned og prøver det ut mot et usikret nettverk, vil det fungere dersom person 2 ikke har facebook åpen, men har lagret passord i browseren slik at når han skriver "facebook.com" evt trykker på "facebook" bokmerke så kommer han automatisk innpå facebooken sin uten å skrive passordet sitt.. ? Eller må den som eier facebooken faktisk bruke den ?

Det vil fungere på skolens usikrede gjestenettverk ja... Men det holder ikke å ha passordet lagret i nettleseren, du må logge deg inn før noen kan få fatt i sesjonen din :)

Lenke til kommentar

Ja, denne brannsauen er jo genial og fungerer utmerket til det den egentlig er laget for, nemlig og sette fingeren på ett

stort sikkerhetshull som "alle" viste om men ingen gadd og ta tak i så lenge det bare var übernerder og kriminelle som kunne utnytte dette. Det er meg fortsatt en gåte att f.eks de fleste kjører ukryptert mail og surfing uten og ofre det en tanke, denne sauen kan se ut som en passende vekker fra denne behagelige illusjonen om at man er trygg.....

Lenke til kommentar

Trur ikke denne 3siders tråden slår første siden i VG.

De som vil gjøre noe med dette vet om dette nå.

Edit: Jeg bruker søndags morgen på bibliotekets trådløse nett.

Mye fint man kan prøve her med ca 60 studenter som surfer.

ping <IP> -t -l 15000 så detter alle ut og må logge på på nytt som er fint for firesheep.

Bib trenger ny hardware, den tåler ikke last.

Trenger bare en pc for å knele den, på skolen trengte jeg 4.

:whistle:

Hva er deres tullebeskjeder?

Jeg skriver at blandt annet at "jeg" har fått en kjip beskjed av legen og at alle som har vært bort på meg i det siste burde sjekke seg.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ein bør vel nevna at dette programmet blei lagd for å visa kor lett det kan var. :)

Men eg får det ikkje til å virka på nettverket på skulen, har det noko å sei kva ein skriv under Capture og Filter?

edit: under interface har eg bare valget mellom microsoft og nettverkskortet for kabla tilkoblingar. Que?

Endret av Alliha
Lenke til kommentar

Jeg teste dette på hjemmenettverket og det fungerte skremmende bra.

Men er det noen måte man kan lese selve passordet ut i fra informasjonen Firesheep plukker opp eller er det bare mulig å logge inn på den kontoen som er fanget opp via firesheep?

Jeg kjører Mac osx om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg sitter hjemme på sikret nettverk, men får ikke inn dem andre som sitter på nettverket (med passordet og alt).

Er dette normalt? Altså, skal ikke brannsauen fungere uansett om alle har passordet til nettverket?

Tror sikrede nettverk krypterer trafikken i tilleg til å være passordbeskyttet. Tror ikkek Firesheep klare å dekryptere data den får lastet ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...