Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firesheep plugin

Anbefalte innlegg

Fikk dette til å fungere på den stasjonære pcen. Men hvordan skal jeg sniffe andre som bruker nettet? det ser ut at det KUN sniffer lokalt på pcen min :hmm:

Nettet er åpent forresten.

Hvis en av naboene dine har ulåst nett kan du koble deg opp på det å stjæle facebooken dems :p

En av naboene mine har faktisk ulåst nett, og han ahr heller ikke satt noe passord på rutern, så jeg kan når som helst sette passord på nettet hans :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk dette til å fungere på den stasjonære pcen. Men hvordan skal jeg sniffe andre som bruker nettet? det ser ut at det KUN sniffer lokalt på pcen min :hmm:

Nettet er åpent forresten.

Hvis en av naboene dine har ulåst nett kan du koble deg opp på det å stjæle facebooken dems :p

En av naboene mine har faktisk ulåst nett, og han ahr heller ikke satt noe passord på rutern, så jeg kan når som helst sette passord på nettet hans :p

Det er nettopp det jeg vil finne ut av :p altså sniffe opp facebooken dems ^^ Nettet er som sakt ulåst, men de har satt en vanskelig passord på rutern, så får ikke logget inn på rutern :/ har prøvd alle kombinasjoner..

Anyway, Firesheep sniffer KUN meg? :O Var det ikke meningen med at det skal sniffe alle som bruker nettet? isåfall har jeg 2 pcer som jeg tester ut tilkoplet på det ulåste nettverket, logger meg inn på facebook på det ene pcen, og den andre har jeg Firesheep på. Men det vil rett og slett ikke sniffe?

Endret av DJ-Stigma
Lenke til kommentar

Du må jo være inn på nettverket, altså ha passord, men ser ut til å fungere på WPA og WPA2. Jeg får bare testet på meg selv, har ikke noen annen datamaskin for øyeblikket.

Rettelse: WPA2 fungerer IKKE. Altså trygg der!

Det er jo ingen kunst å hacke facebook på samme PC.

Du har jo antagelig bare ett trådløstnettverkskort, selvføglelig greier man å grabbe trafikken ifra dette uansett hvor kryptert det er over lufta. WPA og WEB skal være trygt for Firesheep kjørt på andre PC'r.

Det at det er forskjell på WPA og WPA2 kan også tyde på at WPA2 kun er støttet i software og ikke i hardware på ditt nettverkskort.

Lenke til kommentar

Jeg får den heller ikke til å fungere. Har Win7 x64. Finner egentlig bare meg selv når jeg kjører Facebook i Chrome på samme maskin.

Jeg får ikke opp meg selv en gang :(

Har du fiksa noe med instillingene eller noe?

Kjører Win7 x64.

EDIT: Fikk opp meg selv, nå gjenstår det bare å se om den sniffer fra andre pcer.

Endret av N.N
Lenke til kommentar

Jeg får den heller ikke til å fungere. Har Win7 x64. Finner egentlig bare meg selv når jeg kjører Facebook i Chrome på samme maskin.

Jeg får ikke opp meg selv en gang :(

Har du fiksa noe med instillingene eller noe?

Kjører Win7 x64.

EDIT: Fikk opp meg selv, nå gjenstår det bare å se om den sniffer fra andre pcer.

Hva måtte du gjøre for å finne deg selv?

Lenke til kommentar

Med ping eller DoS flodder man AP så alle detter av.

Deretter kobler de seg på guest-nettet på den evt skole, og volla man har 300 Fb-kontoer om det gjøres i lunchen.

Haha, det som var planen min :p

Men jeg får det ikke til å funke på verken stasjonære eller laptopen. Begge er forsovidt Win7 x64.

Endret av N.N
Lenke til kommentar

Krasjet her også på 64, fungerer som fjell på 32.

:O Må få installert XPx32 på skole laptopen da :p

Hva er beste måten å gjøre det? Kan man kjøre XP fra en USB stick eller direkte fra plata? Er det mulig å kjøre det i sånn virtual mode?

Lenke til kommentar

dette vil vel ikke fungere på skolenettverket?

er sikkerhetstype 802.1x

SSID.

Vil det fungere på skolenettverkets gjesteness (usikret) ?

Men er ikke det sånn at det kun fungerer når den som eier f.eks facebooken faktisk er innpå facebooken(logger seg inn), og man blir logget av når vedkommende logger av? (mens på twitter kan man bli innpå selvom vedkommende logger ut). ?

Men la oss si at person 1 laster det ned og prøver det ut mot et usikret nettverk, vil det fungere dersom person 2 ikke har facebook åpen, men har lagret passord i browseren slik at når han skriver "facebook.com" evt trykker på "facebook" bokmerke så kommer han automatisk innpå facebooken sin uten å skrive passordet sitt.. ? Eller må den som eier facebooken faktisk bruke den ?

Nei, jeg planlegger ikke å laste ned og bruke/prøve dette. Men vil vite så mye så mulig slik at jeg kan beskytte meg mot det. :)

Endret av computerr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...