T.O.E Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Hei! 1. problem: Jeg bruker trådløs UBS adapter til den stasjonære pc'n min for å få internett. Men greia er at den fungerer bare når den er koblet til USB-koblinga oppå kabinettet. Greit nok det, men det er bare irriterende når jeg skal koble til andre saker å ting som også trenger USB kobling. Så jeg lurer på om noen av dere har snøring på hvorfor den ikke fungerer bak pc'n, og hva som eventuelt kan gjøres for å få det til å fungere? Begge steder så er det bare en vegg som skiller den fra ruteren. 2. problem: Jeg må koble til internett manuelt hver gang jeg skrur på pc'n. Selv om jeg velger "connect automatically" som vist på bildet nede, så må jeg fremdeles koble til manuelt hvis jeg mister nettet. Edit, bildet: Endret 26. oktober 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
siindre Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Så når du setter USB dongelen i bak, så får du ikke internett? Men pcen din oppdager at du har USB'en bak der? Jeg spør bare så vi kan stryke dårlig USB port av listen. Om det bare er det at du ikke finner det trådløse nettet ditt når du har den bak så er det vel en dårlig USB dongle. De jeg har erfaring med er veldig dårlige, og veldig avhengig av å ha fri bane frem til routeren. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Pc'n oppdager USB-dongen, men får overhode intet signal med nettet. Den er plassert godt nok til at det ikke skulle være noe forskjell fra å koble den til oppå kabinettet eller bak. Jeg skulle nesten tro at det var koblingsfeil inne i pc'n, kan det stemme? (jeg har bygd den selv). Men det ville jo vært snålt, siden alt annet bak der som mus, tastatur og slikt fungerer. Endret 28. oktober 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 vil bare føye til litt off topic her men sist jeg sjekka putter man ikke donger i usben, den går ett annet sted en dongle derimot er andre saker Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 vil bare føye til litt off topic her men sist jeg sjekka putter man ikke donger i usben, den går ett annet sted en dongle derimot er andre saker Hehe, bare brukte det pga han andre som svarte brukte det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå