Gå til innhold

Ut i lære eller allmen påbygg?

Ut i lære etter Vg2 eller påbygg allmen  

6 stemmer

1. 1. Ut i lære etter Vg2?

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for hva man burde kan gjøre etter Vg2, yrkesfaglig fag.

Enten du går på elektrofag, helse og sosialfag, medier og kommunikasjon, desegn og håndtverk eller teknikk og industruel produksjon, eller noe annet, kan du velge 2,5-3 år ute som lærling i bedrift, eller Vg3 påbygging til allmen.

Har du valgt rett linje?

Hva skal du bli? Utdannelse videre?

Vg3 påbygg til allmen eller lærling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går på elektrofag 2 året og tror jeg kansje har valgt feil linje.

Jeg hater alle fag som har med elektro og gjøre, hater NEK 400, bøkene er vanskelige, og jeg skjønner nesten ingjen ting. Hater å dokumentere skrive rapport. Liker ikke å skru fast ledninger og materialer, jeg er redd for å få strøm,,,,... :)

Jeg overdriver litt, men jeg aner ikke hva jeg skal bli.

Har tenkt til å ta påbygg, siden jeg er lei av elektrofag. og vil gjerne slappe av med ett år med bare vanlige fag.

Burde jeg gå ut i lære?

Lenke til kommentar

Gikk elektro første året og Data elektronik andre året, går nå tredje året data og elektronik og stor trives.

Nå har det seg jo slik at jeg har vist ganske lenge hva jeg vil gå og jobbe som så har vel egentlig ikke angret noen gang :p Eneste som er litt kjipt er jo at jeg aldri har jenter i klassen men det overlever man jo :)

Hvilken retning går du nå ? Sterkstrøm eller data ? Kan hende du tok feil retning ? Er du noe intresert i data så kan det være retningen? Evt bytte til IKT??

Veit hvertfall at Allmen påbygg er hardt og kjenner flere som går der.

Hvis du veit hva du vil etter skolen så er jo det flott, du må jo gå mer på skole etter allmen for og få en bestemt yrkes retning så hvis du vil studere videre må du jo ta allmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...