Gå til innhold

hva bør jeg spise og ikke spise?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer rett og slett på hva jeg burde spise og ikke spise for og få best effekt og på under og etter trening.

Litt om meg:

har begynt og trene igjen etter et lite opphold på 4 mnds tid.

Trener da for det meste styrke men avslutter hver økt med minimum 3 km på sykkel ( evt joger samme distanse)

Har ganske høy forbrenning og har i alle år trykka i meg alt jeg kom over uten og bli veldig påvirka.Er da veldig ofte sulten å spiser ofte og mye.

Spiser forsåvidt helt vanelig mat. men har pådratt meg en liten "fett kul" nederst på magen, er klar over at det er helt vanelig men har da lyst til og få den bort :)

Trener mage og har en del gode teknikker slik at jeg trener hele mage regionen.

men trenger da tips til hva jeg burde spise og ikke spise. Har da et ganske balansert kosthold og prøver mitt beste men trenger tips :)

Er 1.80 og veier ca 78 kg

Er også student så dyrt protein pulver og masse kosttilskud er uaktuelt :)

Endret av Kans92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du har det greit. Trenger ikke forandre på noe, så lenge du har et balasnert kosthold. Det billigste og mest effektive måten for å få maks ut av trening, er å drikke ca.6 dl skummet melk etter trening. Bra med gode proteiner. Skal du få vekk fettet bør du heller kjøre mer karbo. Vet ikke hvor mye du trener, men du bør ha 1 dag med kun karbotrening, eks. løpe, spinning. Svømming er den beste treningen du kan få, når det gjelder styrke i armer og magemuskler. Trener stort sett alt av muskler.

Ellers kan du prøve å spise litt kanel, gjerne havegryn og kanel om morgenen. Kanel er kroppens insulin og hjelper til med sukkeret i kroppen. Ellers kan du spise sterk mat, gjerne ingefær og chili. Dette hjelper med forbrenningen.

Du kan ellers prøve å holde magen inne i perioder på dagen. Du har gjerne sett disse magebeltene på tv-shop. De hjelper deg til å huske på å holde magen inne. Det trenger du ikke. Dette gjør at magemusklene jobber mer en vanlig. Lett og enkel måte, og til slutt blir det helt naturlig.

Lenke til kommentar

ON topic:

Spis nok proteiner. Om du vil miste fett må du ligge i kaloriunderskudd, det vil si, du må spise litt mindre enn vanlig. Prøv deg frem noen uker!

Hva er det jeg burde spise mindre av? som sagt så spiser jeg egentlig alt jeg kommer over siden jeg er sulten omtrent hele tia. Noe som metter med lite kalorier? Blit litt for "jentete" og måtte tenke på det og telle kalorier hele dagen :p

Trener forresten 3 ganger i uka, og det er det jeg har tid og muligheten til rett og slett.

Burde jeg ha en egen dag hvor jeg bare tar sykling eller løping? sykler/løper minimum 3 km hver gang jeg trener

Endret av Kans92
Lenke til kommentar

Du trenger ikke telle, men det gjør det mye lettere å holde oversikt. Spis mer grønnsaker. Det metter.

Du klarer sikkert trene mer om du virkelig vil. Det blir litt hva en legger i det.

Det viktigste er at du trener, egentlig. Så lenge du trener utfører du et arbeid, og følgelig bruker du energi.

Lenke til kommentar

Du holder deg i god form. Det viktigste er å trives med treningen. Perosonlig pleier meg og en kamerat ta spinning to dager i uken. Fredagen er greiest, da vi planlegger ting for helgen og litt sånt, sosialt. Ikke værst å sitte på bakerste rad heller og se på damene. Du er 180 og veier 78, det er perfekt, med tanke på litt muskler så er veldig bra.

Spis det du vil, det at du er sulten er et tegn på at kroppen forbrenner. Spis normalt. Liker du Tunfisk kan du ta det, mye proteiner.

Du må huske på at proteiner gjør at du blir lengre sulten, så mat med proteiner gjør at det går lengre tid mellom hver gang. dET å spise hver 3 timer er bra og sunt. Hold på med det du gjør

Lenke til kommentar

Går på skole og har 2 jobber så trene mer en det jeg gjør er det ikke tid til :p

spiser som regel tunfisk når jeg har og har muligheten. Skal prøve og få i meg mer grønnsaker også.

Nå har det slik at der jeg trener er det ikke spinnig og slikt med tanke på at jeg trener gratis i trenings hallen hos fysioterapauten min. De har det jeg bruker så da fant jeg ut at det var greit :)

Men da fortsetter jeg sånn jeg har gjort da og prøver og fortatt holde meg unna fast food og slikt.

Takk for alle svar så langt. Og er det noe mer input så er det bare og poste :D

Igjen takk ! ;)

Lenke til kommentar

Kylling og firstprice egg er billig og veldig proteinrikt.

Spiser selv veldig mye killinfilé fra Solvinge som man får kjøpt på Kiwi og Rema1000 fordi det er godt oog det inneholder mye proteiner. En boks med tunfisk koster 6kr per boks ca og en pose med havregryn koster rundt 9kr og det holder leeenge + cottage cheese og kesam koster vel noe ala 20kr per boks..

Proteiner er godt. Kjøtt, kylling, melkeprodukter osv.. :)

hmm hva mer.. JA.. Melk!

Hvis du sparer litt, så er det greit med en dunke med proteinpulver og Jeg tar bare pulver rett etter trening, så en dunke holde kjempelenge. Og det koster ikke såå mye mtp hvor mye det koster å få i seg proteiner via enkelte matvarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...