Gå til innhold

hjelp til kjøp av pc (billigst)

Anbefalte innlegg

Hei trenger forslag til stasjonære pcer.

Kravene til pc-en skal være:

> Håndtere enkle tekstbehandling og presentasjon oppgaver.

> Håndtere web design

> Må takle bilde- og video redigering

Brukervennlighet:

> God lysstyrke på skjermen og må ha mulighet til å justere lysstyrken

> Lage lite støy

> minst 5 år levetid med garanti

> gode vifter med lite støy

Minstekrav:

> prosessoren må score høyere en 1700 på Cpubenchmark.net

> 64 bit operativsystem

> 4 GB RAM, med minimum 1333 MHz

> 500 GB harddisk Drive

> Bra skjermkort

Noen forslag til dette? Det kan heller ikke bli for dyrt. Hadde satt stor pris for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

I og med at du er ute etter garanti går jeg utifra at du skal kjøpe en ferdig komplett pc.

Skal si det med en gang, du skal se LANGT etter 5 års garanti på en datamaskin desverre.

Jeg ville anbefale en av komplett's maskiner sammen med en LED-skjerm.

Lenke til kommentar

I og med at du er ute etter garanti går jeg utifra at du skal kjøpe en ferdig komplett pc.

Skal si det med en gang, du skal se LANGT etter 5 års garanti på en datamaskin desverre.

Ikke så veldig langt faktisk.

hilsen komplett-ansatt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ikke så veldig langt faktisk.

hilsen komplett-ansatt

Da må enn i tilfellet kjøpe garantiutvidelse, og det ser det ut som det bare er HP og Fujitsu siemens som tilbyr.

Fant ikke muligheten til og oppgradere til 5 års garanti til noen av Komplett's pc konfiguratorer (sjekket rundt 10 stk.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

På de aller fleste elektriske produkter er det etter forbrukerkjøpsloven 5 års reklamasjonsrett. Dette gjelder, etter hva jeg vet, pc-ene komplett selger, samtidig komponenter som kjøpes til selvbygd pc.

5års garanti og 5års reklamasjon er 2 vidt forskjellige ting: http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_butikk/viewNG?section=hva_kan_du_kreve_av_varen#hva_kan_du_kreve_av_varen

http://forbrukerportalen.no/temaer/garantier_og_reklamasjonsrett

Lenke til kommentar

Ofte er det en litt forskjellig innstilling fra forhandler til hva som retningslinjene til forhandler sier at forhandler skal gjøre og hva forbrukerkjøpsloven pålegger forhandler å gjøre. Har dog ingen erfaring med komplett spesifikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sånt helt enkelt eksempel er vist det noen av tastene dine ryker pga normal slitasje innen garantitiden, så dekker garantien dette.

Ryker de samme tastene og du har ikke flere år på garantien dekkes dette ikke av reklamasjonsretten.

Det finnes selvfølgelig unntak av dette og det er ikke sikkert eksempelet mitt er helt plettfritt.

Kort og godt tror jeg du må bevise mer når du klager via reklamasjonsretten enn ovenfor garantien.

Vil ikke fremstå som noen selvutnevt garanti og reklamasjons ekspert, det er bare min oppfatning av hvordan det fungerer i forhold til det som står der.

Lenke til kommentar

Sånt helt enkelt eksempel er vist det noen av tastene dine ryker pga normal slitasje innen garantitiden, så dekker garantien dette.

Ryker de samme tastene og du har ikke flere år på garantien dekkes dette ikke av reklamasjonsretten.

Det finnes selvfølgelig unntak av dette og det er ikke sikkert eksempelet mitt er helt plettfritt.

Kort og godt tror jeg du må bevise mer når du klager via reklamasjonsretten enn ovenfor garantien.

Vil ikke fremstå som noen selvutnevt garanti og reklamasjons ekspert, det er bare min oppfatning av hvordan det fungerer i forhold til det som står der.

Garanti er noe som er frivillig å tilby, men hvis man skal tilby det må det gi bedre rettigheter enn reklamasjonsretten.

Om det er å fikse slitedeler eller reparere pcen hjemme hos kunden f.eks. er helt opp til dem som tilbyr garantien.

Jeg hadde ikke lagt med opp i om det er 1 eller 5 års garanti sålenge du kjøper maskinen som privatperson, for da er du godt dekt i 5 år.

Kjøper du den som en bedrift derimot er reklamasjonsretten 2 år hvis ikke annet er avtalt og garantiene er også vesentlig kortere (hvis det tilbys).

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...