Gå til innhold

TRENGER TIPS! Skal kjøpe luftgevær

cotorol

Anbefalte innlegg

Forloveden min har ønsket seg luftgevær lenge nå, men aldri fått surret seg til å kjøpe. Så da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe det til han i julepresang. Et lite problem er at jeg ikke har peiling i det hele tatt, og trenger sårt litt hjelp. Har tenkt til å legge ca 1000-1500 i det, og håper da å få med noen kuler og annet stæsj og. Jeg aner jo ikke hva som følger med, hehehe. Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1500kr er litt vel lite å legge i et luftgevær, sånn egentlig :)

spørsmålet er hvor seriøs han er med skytingen? om han har skutt før osv. skal det brukes til å plinke ølbokser og lignende, så kommer du vel i gang innenfor ditt budsjett :)

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/luftvaapen/bsa-comet-luftgevaer-4-5mm-1040656

dette er ikke et "bra" gevær, men det fungerer helt greit hvis man ikke har spesielle preferanser, eller om man skal skyte på lengre avstander med kikkertsikte osv :)

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/luftvaapen/supersport-luftgevaer-4-5mm-9000635

dette kan brukes i ganske "seriøs" skyting, men da bør man altså ha kikkertsikte i tilegg :)

Lenke til kommentar

Han har ikke skutt så mye før, og det er mest lek, skyte på blink osv. :!:

Faren er jo selvfølgelig at interessen bare blir større når han først får et gevær, og han da har fått ett billig ett, men så er det jo mye mulig at han går fort lei, ikke sant. Derfor jeg ikke har lyst til å legge noe mer penger i det i utgangspunktet, så at han får testet den "nye hobbyen" først.

Tusen takk for tips iallefall :new_woot:

Men hva er liksom viktig å tenke på når man skal kjøpe et luftgevær?

Lenke til kommentar

Han har ikke skutt så mye før, og det er mest lek, skyte på blink osv. :!:

Faren er jo selvfølgelig at interessen bare blir større når han først får et gevær, og han da har fått ett billig ett, men så er det jo mye mulig at han går fort lei, ikke sant. Derfor jeg ikke har lyst til å legge noe mer penger i det i utgangspunktet, så at han får testet den "nye hobbyen" først.

Tusen takk for tips iallefall :new_woot:

Men hva er liksom viktig å tenke på når man skal kjøpe et luftgevær?

kvalitet er det viktigste, ramser opp noen kvalitets våpen.

Bsa,Diana,Weihrauch,AirArms,Webley pluss noen flere

hva du kjøper er det lommeboksen som bestemmer,

men min personlige mening ville jeg ha kjøpt Weihrauuch.

har hatt noen stk av de å har aldrig skuffet når det gjelder kvalitet og treff punkt.

er det noen du lurer på så finner du mye om luftvåpen her airgunworld

hilsen en som er bitt av luftbasilen

Endret av la7tma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...