aeinstein Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Hei, Tittel sier det meste, men jeg lurer på å lage en web-app som henter ut informasjon om informasjon om en bil basert på Skilt-nummeret/registreringsnummeret. Jeg ser at mange har dette, bl.a. mekonomen, Vegvesenet. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Såvidt jeg vet ligger det ikke noe API ut for dette, og tror du må ha tillatelse fra Vegdirektoratet for å få tilgang til Motorvognregisteret. Send dem mail og hør eller noe. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Det du kan gjøre er å kjøre spørringer mot brreg, da har du ihvertfall lov til å se på heftelser om ikke noe annet. http://w2.brreg.no/motorvogn/ Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Takker for svar! Jeg har nå funnet ut av dette. Send e-post til firmapost - @ - vegvesen - . - no og spør etter uttrekk fra motorvogndatabasen. Det koster ca 8000,- for ett uttrekk. Da kan du bruke databasen så mye du vil så lenge du vil innenfor gitte retningslinjer. På den måten kan jeg lage en app som henter ut informasjon uten API. Nå gjenstår bare delen med å få databasen og søkefunksjonen til å fungere. Noen interessert i mer info? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Ja gjerne, men med utrekk betyr det tilgang til databasen slik den er idag eller blir den oppdatert med nye oppføringer etterhvert som folk registrerer nye biler? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Noen interessert i mer info? Jeg er interessert i å få vite mer om retningslinjene du nevner. Hva har du lov til å gjøre med databasen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå