kavk Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Noen som har noen ideer til å loope to og to textboxer..? sånn at den looper: textbox1 og textbox2 textbox3 og textbox4 osv Bør loope grupper, for så å loope inni gruppen? (gruppe1: textbox1 og textbox2, gruppe2: textbox3 og textbox4) Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg pleier å legge sammenhørende kontroller i hver sin Collection, og så For Each Txt In Gruppe1 ' action ... Next Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
kavk Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) takker! Et annet spørsmål også.. Hvis jeg har noen textboxer som heter: TextBox1, TextBox2, TextBox3 osv.. Kan jeg kjøre en loop med for å få ut texten som står i de boksene? f.eks: Do Until i = 14 i = i + 1 nummertest = TextBox & i If MsgBox(nummertest.Text, vbYesNo) = vbNo Then Exit Do End If Loop Endret 26. oktober 2010 av kavk Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg trodde det var det jeg svarte på. Legg TextBox1, TextBox2, TextBox3 osv i en collection. Eller skriv spesifikk kode for hver boks. Å kalle opp på navn inneholdende variabler er primitive greier, ikke gjør det selv om du skulle finne ut hvordan. Det ER altså ikke noe mål at kode er kort eller lettvint å skrive. Det er derimot et mål at den kjører raskest mulig og ikke krasjer. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå