molty Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Heisann. Driver for tiden og lager enkle og flottfungerende script i jquery. Nå lager jeg en del hvor en kan publisere artikler på den enkleste måten. Her gjør jeg da sånn at når du skal til å publisere en ny artikkel, vil en funksjon i jquery slå til slik at artikkelen blir lagret uten noe lasting av side. Så har det seg slik at jeg bruker tinymce som "program" på siden til å skrive på istedenfor vanlig textarea felt. Det som er problemet mitt da, er at når du jeg publiserer artikkelen <input type="submit" name="save" value="Lagre nyhet" style="float:left;" onclick="saveArt();" /> kjøres denne funksjonen: function saveArt(){ var r=confirm("Er du sikker på at du vil lagre nyheten slik?"); if(r == true){ var title = $("input[name=title]").val(); var content = $("textarea[name=melding]").val(); alert(content); // For å se om jeg får ut artikkelen if($('input[name=publish]').is(':checked')){ var publish = "1"; } else{ var publish = "0"; } if($('input[name=comment]').is(':checked')){ var comment = "1"; } else{ var comment = "0"; } if($('input[name=competition]').is(':checked')){ var competition = "1"; } else{ var competition = "0"; } var dato = $("select[name=dato]").val(); var mnd = $("select[name=mnd]").val(); var year = $("select[name=year]").val(); var time = $("select[name=time]").val(); var minutt = $("select[name=min]").val(); $.post("categories.php", {tittel: title , nyhet: content , published: publish , comments: comment , comp: competition , date: dato , month: mnd , aar: year , hour: time , minut: minutt}, function(data){ if(data == ''){ alert("En feil oppstod. Prøv på nytt!"); } else{ $("#final_step").html(data); } }); } } <textarea name="melding"></textarea> Problemet her blir at jeg ikke får ut noe fra textarea boksen jeg har opplyst som vist ovenfor her... Så er det noen flinke som klarer og se feilen, evt finne en bedre løsning? Takk på forhånd, Molty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå