TeisL Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei, Håper dette er riktig sted å poste spørsmål om latex. Jeg driver på et større dokument, hvor jeg har flere tekstfiler. I hovedfila, så har jeg dokumentheaderen: \documentclass[a4paper, norsk, 11pt]{article} \usepackage[T1]{fontenc} \usepackage[latin1]{inputenc} \usepackage{babel} \usepackage{graphicx} \usepackage{amsmath,amsfonts,amssymb} Så skal jeg da bruke \input for å inkludere filer med tekst. I de andre filene, så skriver jeg tekst, så kompilerer dette uten problemer, men når jeg legger inn matte, så gjør det ikke. Hvis jeg legger matten i hovedfilen (det samme) så kompilerer det som bare det. For eksempel: \begin{align*} A(N) = \mathbb{N} = \lbrace 0,1,2,3,... \rbrace \\ A(0) = 0 \\ A(s)(a) = a+1 \\ A(+)(a,b)=a+b \end{align*} Noen som vet hva som kan være galt i og med at jeg ikke får kompilert dokumentet når jeg har matte i filen som jeg skal includere? Det komilerte foresten når jeg brukte include, men da kommer jo det på en ny side og det er jeg ikke glad for... Håper noen kan komme med noen nyttige tips... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Har du sjekket denne linken: http://www.latex-project.org/help.html Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Heisann takk for svar, men nå fant jeg ut av det. Var en real glipp fra meg, så var nok litt for trøtt på slutten igår. Må jo selvfølgelig kompilere dokumentet fra hovedfila... Det glemte jeg i går... Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Så skal jeg da bruke \input for å inkludere filer med tekst. I de andre filene, så skriver jeg tekst, så kompilerer dette uten problemer, men når jeg legger inn matte, så gjør det ikke. Hvilken feilmelding får du, og hva er konteksten for feilmeldingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå